شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵
سلامت نیوز :  بعد از 33 سال از انقلاب اسلامی یک وزیر سهم جامعه زنان شد که متاسفانه در نهایت نگذاشتند این وزیر کارش را به آخر برساند. البته تلاش «ائتلاف اسلامی زنان» با دومین بیانیه خود، از پیش از انتخابات، ملاقات با 4 کاندیدای ریاست جمهوری در راستای استیفای حقوق زنان و اختصاص پست‌های بالای مدیریتی به زنان و جای گرفتن زنان در مقام وزارت و حضورشان در پست‌های تصمیم گیر و تصمیم ساز بود. در این راستا ملاقاتی با علما و مراجع در قم داشتیم و کاندیداها هم نظر مثبتی داشتند.مرحوم خانم بهروزی در این زمینه تلاش‌های بسیاری کردند و در دیدار جبهه پیروان با آقای احمدی‌نژاد سعی کردند تا پیام ائتلاف اسلامی زنان را به ایشان برسانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ به هنگام تعیین وزرا هم ایشان طی نامه‌ای پنج خانم توانمند را برای پنج مقام وزارت معرفی کردند که دو نفر از آن خانم‌ها به حوزه ریاستی راه یافتند. تقاضای ائتلاف اسلامی زنان برای حضور زنان در پست‌های تصمیم‌گیر و تصمیم ساز دو دلیل داشته است؛ اول اینکه ما معتقدیم زن و مرد به لحاظ انسانی با هم برابرند و هیچ دلیلی وجود ندارد که زنان توانمند نتوانند به پست‌های مدیریتی راه پیدا کنند و این حق طبیعی زنان است. دومین دلیل هم اینکه با استفاده از نگرش زنانه به مسائل و حل و رفع مشکل و در تصمیم‌گیری‌ها در همه ابعاد و سطوح از خانواده و اجتماع گرفته تا سطوح تصمیم گیری بالا و جهانی داشته و داریم. وقتی زنان به مسائل نگاه می‌کنند نگاهشان وحضورشان متفاوت است و تاثیر خودش را بر مسائل می‌گذارد.زنان به دلیل مادر بودن بیشتر از مردان این توانایی را دارند که منافع جمع را قربانی مصلحت نکنند و به تعبیر دقیق‌تر مصالح جمع برایشان ارجح است بر منافع فرد.

این شاخصه در زنان قوی‌تر است در یکی از مصاحبه‌های خانم وزیر خواندم وقتی خبرنگار از ایشان پرسید که آیا تفاوتی بین شما به‌عنوان یک خانم و دیگران در هیات دولت وجود دارد یا خیر، ایشان این طور جواب داده بودند که از لحاظ ظاهری و احترام، همه چیز کاملا معقول و بجاست اما در اختصاص بودجه به یک وزیر زن کمتر بودجه می‌دهند. این همان نقطه پررنگ و ضعفی است که در جامعه ما وجود دارد و در جهان هم فقر زنانه است. ما در جامعه و خانه هایمان هم با همین مشکل روبه‌رو هستیم. نگاه متفاوت زنانه در این پاسخ و صحبت‌های اخیر و نامحرم ندانستن‌های مردم خودش را نشان می‌دهد؛ چراکه زنان آزادگی ویژه‌ای دارند و کمتر دربند جاه و مقامند. دیدیم خانم دستجردی در موضوع سلامت مصالحه نکرد و مقام را به هر قیمت نخواست. ایشان به جای سیاست‌بازی به‌عنوان یک زن از این میدان با سیاست ورزی سربلند بیرون آمد. از همان زمان که موضوع وزارت یک زن به میان آمد فشارها هم در پشت سر آغاز شدند.

زنی که حاضر شد در جایگاه یک وزیر بنشیند قبل از گرفتن این مقام از طرف خودی‌ها هم به عوض حمایت، فشار دریافت کرد. زنان با همکاری پشت این مقام ایستادند، در حالی که از همان زمان طرح وزارت فشارهای زیادی به خانم دستجردی آورده شد که از این سمت انصراف بدهند، اما باز به نقل از مرحوم بهروزی با دعوت خانم وزیر به صبر و مقاومت و پیگیری‌ها و حمایت‌های خانم بهروزی که حمایت دیگران را هم همراه کرد این اتفاق نیفتاد. به طور حتم ایستادگی خانم وزیر، محرم دانستن مردم و مطرح کردن موضوع برای مردم در تاریخ و در حافظه این ملت ثبت می‌شود. روا نیست که اطلاعات از مردم مخفی نگاه داشته شود خانم وزیر بدانند به دلیل اینکه برای سلامت و جان مردم حاضر به مصالحه نشدند به خوبی جایگاهشان را در اذهان عمومی تثبیت کرده اند. مردم کسانی را که حاضر نیستند با سلامت و منافع مردم بازی کنند و مصلحت جمعی را به منفعت شخصی نفروشند فراموش نمی‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha