سلامت نیوز: رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برکناری وزیر بهداشت و درمان و با انتقاد از نیات سیاسی دولت در برکناری وزرا گفت: آمدن هر فرد جدیدی به وزارتخانه به معنی رها شدن و تعطیلی کار آن وزارتخانه است چرا که در طی۵ماه هیچ کس نمیتواند بریک وزارتخانه مسلط باشد.

علی اکبر آقایی مغانجویی در گفت و گو با خانه ملت در خصوص برکناری وزیر بهداشت و درمان توسط رییس جمهور گفت: برای ما مایه تاسف است که درحالی که کم تر از شش ماه تا پایان دولت باقی است، وزارتخانه ها با تزریق افراد جدید و سیاسی به شکلی درآیند که به ضرر ملت و کشوراست.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی افزود: آمدن هر فرد جدیدی به وزارتخانه به معنی رها شدن و تعطیلی کارکد آن وزارتخانه است چرا که در طی۵ماه هیچ کس نمیتواند بریک وزارتخانه مسلط باشد و در اصل موضوع وزارت بهداشت به امان خدا رها شد.

آقایی مغانجویی با تاکید بر این که دولت بدون در نظر گرفتن شرایط امروز جامعه تصمیم گیری می کند، گفت: در این دست از اقدامات آقای رییس جمهور متاسفانه منافع ملی در نظر گرفته نشده و خواسته های سیاسی مبنای تصمیم گیری ها لحاظ می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به این که تا به امروز وزیر بهداشت و درمان مورد تایید رییس جمهور بوده اما امروز مسائل و حواشی سیاسی بین آقای رییس جمهورو وزیرش اختلاف ایجاد کرده است، تاکید کرد: پیش از این خود آقای رییس جمهور اقرار داشت که وزیربهداشت نیروی بسیارکارآمد و توانمندی است و چه بسا در سوال خبرنگار که از ایشان پرسیدند چه نمره ای به وزیرمی دهید ایشان تاکید کردند نمره بیست!

وی ادامه داد: آیا با وزیری که به وی نمره بیست داده اید این طور برخورد می کنید؟ به احتمال زیاد  آقای رییس جمهور به مرور تمامی وزرا را هریک با انگیزه ای سیاسی با نمره های کم ترازبیست تا دقیقه نود برکنارمی کند.

آقای رحیمی به ملت دروغ نگویید!


آقایی مغانجویی با اشاره به اظهارات معاون اول رییس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی برمبنی قطعیت ادامه کار وزیر بهداشت در روزهای اخیر گفت: آقای  رحیمی در رسانه ملی  صحبت کرده و ملت به اظهارات ایشان اعتماد کرده و احترام گذاشتند و متاسفانه و با این اقدامات اعتماد مردم بیش از پیش از مطالب رییس جمهور و معاون اول سلب می شود.

وی در این خصوص افزود: خود آقای رحیمی مطرح کردند تا من هستم و آقای رییس جمهور هست، خانم دستجردی هم هست اما امروز خلاف وعده عمل کردند و چرا باید این مطالب دروغ دربیاید؟ چه تضمینی هست که مردم به مطالب دیگر معاون اول و رییس جمهور اعتماد کنند؟

دولت از هوای نفس دوری کند


آقایی مغانجویی برکناری وزیر بهداشت و درمان را اقدامی خلاف منافع ملی توصیف و تصریح کرد: این ها خطایی است که نباید روی مردم امتحان شود و زوارتخانه ها مال شخصی آقای رییس جمهور نیست.

وی تصریح کرد:  در این شرایط که خود مدعی هستید در پرداخت ها مشکل است  چرا این اقدامات انجام شود؟ در این شرایط آدم صفر کیلومتری که تجربه ندارد برای شما معجزه نخواهد کرد و اگر انتظار معجزه داشتیم شخص خانم وحید دستجردی بود که این سکان را به جای امنی می رساند و مشکلات بهداشتی مردم را حل می کرد.

این نماینده مجلس بر تاکید بر این که دولت باید مبنای تصمیم گیری ها را منطق و منافع ملت قرار دهد، خطاب به هیئت دولت افزود: با توجه به این حرکت ناخواسته و ناخوشایند، استدعا بر این است که بیش از پیش هوای نفسمان را رها کنید و به مردم و نظام و ارزشهای نظام احترام بگذارید

نمره وزیر بهداشت از نگاه مجلس بیست بود


آقایی مغانجویی با انتقاد از رفتارهای خودسرانه دولت تاکید کرد: با تنها خانم کابینه نباید این برخورد می شد وعلاوه بر این که وزیری که مورد تایید مجلس بود و از نگاه مجلس نمره بیست داشت و خود دولت نیز به وی نمره بیست داده بود نباید با این برخورد برکنار میشد.

رییس کمیسیون عمران مجلس هم چنین تاکیدکرد: وزارت ارتباطات مهم ترین حلقه تکنولوژیکی کشور است که با سرپرست رها شده و امروز در این شرایط بحرانی وزارت بهداشت نیز به این سرنوشت دچار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha