یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6383

نوشابه های گازدار پركالری هستند و در دراز مدت منجر به چاقی افراد و تنبلی دستگاه گوارش می شوند.

دكتر مسعود كیمیاگر، متخصص تغذیه، به باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف نوشابه های گازدار نه تنها باعث تنبلی دستگاه گوارش می شوند بلكه روی دندان ها نیز تاثیرگذاشته و فساد آنها و همچنین باعث كاهش جذب كلسیم در بدن می شوند.
وی افزود: كافئین موجود در این نوشابه ها باعث ایجاد وابستگی فرد نسبت به این نوشیدنی می شود و مصرف درازمدت آن باعث چاقی افراد می شود.
این متخصص تغذیه تصریح كرد: نوشابه و نوشیدنی كه مورد تائید متخصان تغذیه است برای سلامت بدن افراد نیز مفید بوده، آب، چای، دوغ، انواع آب میوه و شربت های اصیل سنتی مانند خاك شیر و سكجنبین است.
وی تاكید كرد: بهترین نوشیدنی جهان آب است كه همراه غذا مصرف می شود اما این مایع حیات به تنهایی تامین كننده املاح مورد نیاز بدن به خصوص در فصل گرم تابستان نیست.
دكتر كیمیاگر گفت: نوشیدن دوغ، انواع آب میوه ها و هندوانه كه 90 درصد آن را آب تشكیل می دهد برای تامین املاح موردنیاز بدن در فصل گرما مناسب است.
این متخصص تغذیه در خصوص میزان و نحوه مصرف نوشیدنی ها خاطر نشان كرد: آب میوه های طبیعی بهتر است كه درصبح نوشیده شوند كه هنوز آبی از بدن دفع نشده و در واقع  بحث جبران آب از دست رفته بدن مطرح نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha