سلامت نیوز : آقای رئیس جمهور، وزیر بهداشت را هم برکنار کرد تا همچنان «در بر پاشنه» عزل و نصب های گاه و بی گاه و بعضاً متعدد بچرخد!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ البته هر مدیری خصوصاً رئیس جمهور حق دارد به عنوان مدیر ارشد اجرایی کشور برای اجرای برنامه های کلان کشور هم بهترین ها را انتخاب کند، و هم هر وقت ضرورت ایجاب کرد و نقص در کار هر یک از وزیران یا معاونان یا مدیران منتصب او دیده شد، به تناسب کوتاهی، قصور و یا تقصیر، تذکر لازم را به آن ها بدهد و در صورت لزوم اگر قصور جدی از آنان سر زد با قاطعیت برخورد و حتی از کار برکنارشان کند و باید به جدیت بر این مهم باور داشت که چنانچه رئیس جمهور و یا هر مدیر دیگری چشم بر قصور زیرمجموعه خود ببندد و به جای برخورد متناسب با قصور، به حمایت های بی جا اقدام کند باید بر او خرده گرفت و عملکردش را مورد سوال قرار داد. اما ماجرای عزل و نصب های گاه و بی گاه و بعضاً متعدد و تأمل برانگیز آقای احمدی نژاد گویی به سریال بی انتهایی تبدیل شده که حتی تا چند ماه آخر دوره ریاست جمهوری وی ادامه پیدا کرده است.

عزل و نصب هایی که گاه نه تنها علتش برای افکار عمومی و رسانه ها روشن نمی شود بلکه حتی برای بسیاری از نمایندگان و مسئولان و حتی بعضی همکاران نزدیک آقای احمدی نژاد، آشکار نمی شود. و البته که عزل و نصب دقیق و هر تصمیم مدبرانه و مصلحت اندیشانه حق رئیس جمهور و هر مدیری است ولی شکل و محتوای برخی نامه های عزل و نصب و تفاوت های زمین تا آسمانی برخی حکم ها مثل حکم انتصاب چندی پیش آقای مشایی با دیگر مدیران آقای احمدی نژاد در کنار برخورد آن چنانی با برخی عزل شدگان از برخی استانداران بگیرید تا برخی وزیران که به دلایلی که خودشان می دانند حتی در جلسه تودیع خود شرکت نکردند، مسئله تأمل برانگیزی است که حتی در چند ماه آخر ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد حل نشده است.

به هر روی اگر ماجرای عزل وزیر بهداشت که اولین وزیر زن در جمهوری اسلامی بود و به هنگام انتصاب و گرفتن رأی اعتماد از مجلس برای او، آقای رئیس جمهور صحبت های زیادی کرد و بهره های سیاسی فراوانی نیز برای خود تصور و تصویر کرد، به خاطر قصور جدی وزیر در مسئله مهم و حیاتی گران و کمیاب شدن بسیاری از داروها بوده است که باید به آقای رئیس جمهور به خاطر این قاطعیت دست مریزاد گفت و ای کاش چنین تصمیمی را در جریان فساد بزرگ ۳ هزار میلیارد تومانی برای مدیران و وزیری که این تخلف در زیرمجموعه آنان انجام شده بود می گرفت اما اگر این برکناری به خاطر برخی حاشیه ها و شبه خبرهایی که طی دو سه هفته اخیر شنیده می شد باشد، جای بسی تأمل در چنین تصمیماتی است.

آن هم برای وزیری که خود آقای احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاران همین چندی پیش به او نمره ۲۰ داده بود و خلاصه نمره ۲۰ کابینه هم به «هلوی دولت» پیوست اما نکته قابل تأمل تر این که آقای معاون اول همین چند روز پیش در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره خانم دستجردی به صراحت در جلوی دوربین ها گفته بود تا آقای احمدی نژاد هست خانم دستجردی هم هست! اما چه زود همه دیدند که حرف آقای معاون اول اصلاً درست از آب در نیامد و این یکی دیگر از شاهکارهای دولت و عزل و نصب های آقای احمدی نژاد است که حتی معاون اول او از تصمیم رئیس جمهور خبر ندارد که این مسئله نیز خود ۲ پیام منفی دارد، اول، پیچیده بودن و یا غیرقابل پیش بینی بودن و یا... تصمیمات آقای احمدی نژاد و دوم، بی خبری حتی معاون اول از برخی تصمیمات آقای رئیس جمهور.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha