شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 63850
سلامت نیوز : تنها وزیر زن دولت دهم امروز با حكم رئیس جمهور بركنار شد، در حالی كه در حكم انتصاب سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی هیچ نامی از خانم دكتر مرضیه وحید دستجردی دیده نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ مدتی بود كه خانم وزیر از وضعیت دارو و اختصاص ندادن ارز برای واردت آن به ویژه داروهای ویژه از بانك مركزی گلایه می‌كرد،گلایه‌های تنها بانوی دولت دهم كار ساز نشد و او همچنان شاهد كمبود دارو در حوزه درمان بود كه حتی باعث درد و رنج بیمارانی بود كه به این داروها احتیاج داشتند.

وی فكر می‌كرد كه اگر این گلایه‌ها رسانه‌ای شود شاید فشاری باشد بر بانك مركزی تا ارز مورد نیا واردات دارو تأمین شود اما باز هم نشد.

رسانه‌ها هم به احتمال بركناری خانم دستجردی پرداختند و حتی در اخبار و گزارش‌های خود به آن اشاره كردند.

بانك مركزی ادعا می‌كرد كه ارز برای واردات دارو اختصاص یافته است اما وزیر بهداشت می‌گفت ارز برای دارو خرج واردات لوازم آرایشی و بهداشتی شده است.

رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی خود كه همین شنبه گذشته انجام شد در همین زمینه گفت: دولت ارز دارو و تجهیزات پزشکی را داده است. خود وزارت بهداشت باید کنترل کند و اجازه ندهد چند نفر چهره بهداشت و درمان کشور را مخدوش کنند.

محمود احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره مدیریت و تخصیص ارز دارو و تجهیزات پزشکی گفت: زمانی که شرایط عادی است کسی اعتراض نمی‌کند اما اگر مشکلی ایجاد شود همه به دنبال سهم بیشتر هستند و برای گرفتن سهم بیشتر بقیه را نقد می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که این درست است که به جای دارو به زین اسب و چوب بستی ارز اختصاص داده شده است؟ افزود: کنترل ارز به معنای کنترل قلم به قلم کالاها نیست چرا که به جز چند قلم کالا که واردات و مصرف آنها ممنوع است و ذات آنها ممنوع است،بقیه کالاها تابع تعرفه و سیاست‌های عمومی است تعرفه‌ها بالا و پایین می‌شود و واردات کنترل می‌شود.

گمانه زنی‌ها درباره بركناری خانم وزیر ادامه داشت تا این كه محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جهور در حاشیه سیزدهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی به شایعات بركناری وزیر بهداشت پاسخ داد و گفت:خود من هنوز نیامده گفتند فلانی رفت در حالی كه تا آقای احمدی نژاد هست من هستم و تا احمدی نژاد هست وحید دستجردی هم هست.

همه گمان می‌كردند كه با این سخنان معاون اول، شایعات بركناری خانم وزیر از بین می‌رود،حتی دستجردی بار دیگر به شایعات بركناری‌اش پاسخ داد و گفت: نگران برکناری نیستم و تنها دغدغه‌ام، سلامت مردم است.

او حتی در انتقاد تندی با گلایه از مخالفت مسئولان با اولویت بندی وزارت خانه تحت امرش در تخصیص ارز سلامت گفته بود؛ از نظر ما دارو و ملزومات پزشکی باید اولویت های دو و سه باشد ولی هم اکنون متاسفانه برخی کالاها مانند "زین اسب" در اولویت های بالاتر از آنها قرار داده شده‌اند!

اكنون خانم وزیر بدون این كه در حكم سرپرستی دکتر محمد حسن طریقت منفرد، به نام او اشاره‌ای شود بركنار شد و او باید به مطب خود در خیابان شهید صابونچی باز گردد و به طبابت خود بپردازد.

در همین مدتی كه وزیر بهداشت از وضعیت ارز دارو گلایه می كرد بودند رسانه‌هایی كه علیه او گزارش منتشر می‌كردند و او را دستور بگیر از فرد دیگری كه در بدنه وزارت بهداشت است می‌دانستند.

پرسش مهم در بركناری تنها وزیر زن دولت دهم آن هم با توجه به این كه تنها شش ماه از دوران دولت دهم باقی است این است كه اكنون با عزل وی وضعیت دارو سامان خواهد یافت یا باز هم اولویت با اختصاص ارز به زین اسب و چوب بستنی و لوازم آرایشی و خودروهای لوكس خواهد بود.

وزیر بهداشت هم به تیم بركنار شدگان پیوست تا همچون منوچهر متكی،رضا تقی پور و... ناگفته‌های بركناری‌اش را بگذارد برای بعد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha