شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 63852
سلامت نیوز : اگر از طرفداران درمان‌های طبیعی هستید مطالعه این مطلب را از دست ندهید و از این هشت مرطوب‌كننده‌ طبیعی، موثر، سالم و بی‌خطر بیشتر استفاده كنید تا پوست‌تان همیشه مرطوب و شاداب بماند.

روغن جوانه گندم، حافظ خاصیت ارتجاعی پوست

روغن جوانه گندم برای پوست‌های خیلی خشك و پیشگیری از پیری پوست فوق‌العاده است. این روغن یك مرطوب كننده طبیعی محسوب می‌شود كه خاصیت ارتجاعی پوست را به بهترین نحو حفظ می‌كند.

اگر دنبال دلیل علمی می‌گردید باید بدانید كه اسیدهای اشباع نشده موجود در روغن جوانه گندم با رادیكال‌های آزادی كه بافت‌ها را تخریب و باعث پیدایش چین و چروك می‌شوند، مبارزه می‌كنند.

روش استفاده: برای پوست‌های خیلی خشك، صبح و شب روغن را روی تمام بدن بمالید. همچنین می‌توانید از روغن جوانه گندم برای دست‌ها و لب‌های ترك خورده استفاده كنید. برای پوست‌های معمولی بهتر است شب‌ها از این روغن استفاده شود زیرا بافت آن چرب است. البته فراموش نكنید كه روغن جوانه گندم می‌تواند حساسیت‌زا باشد.

روغن بادام شیرین برای رفع ترك‌های پوستی

برای رفع ترك‌های پوستی روغن بادام شیرین را دریابید. از روغن بادام شیرین اغلب در ساخت محصولات آرایشی استفاده می‌شود. این روغن بویژه برای پوست‌های خشك و زبر موثر عمل می‌كند. روغن بادام شیرین پوست را نرم می‌كند و برای رفع ترك‌های روی پوست نیز موثر است.

روش استفاده: شما می‌توانید این روغن را به تمام بدن‌تان بمالید. صبح‌ها سه تا چهار قطره برای صورت كافی است. توجه داشته باشید این روغن چرب است و باعث براقی صورت می‌شود.

خیار، درمان خشكی پوست

خیار سرشار از آب است؛ بنابراین زمانی كه به عنوان ماسك استفاده می‌شود به طور موقت پوست را مرطوب نگه‌می‌دارد. البته باید بدانید باعث تغذیه پوست نمی‌شود. توصیه می‌كنیم پس از این‌كه مدتی در معرض نور خورشید بوده‌اید یا زمانی كه احساس می‌كنید پوست‌تان خشك‌تر از معمول شده است این میوه مفید را از یاد نبرید. خیار برای تمام پوست‌ها مناسب است.

روش استفاده: خیار را به صورت حلقه‌های نازك ببرید و روی صورت‌تان قرار دهید و 15 دقیقه صبر كنید.

شیر جوی دوسر عامل نرمی و لطافت پوست

شیر جوی دو سر، مرطوب‌كننده طبیعی گیاهی است كه باعث تسكین، نرمی و لطافت پوست می‌شود. استفاده از این مرطوب‌كننده طبیعی را به افرادی كه پوست خیلی خشك دارند و یا از اگزما رنج می‌برند توصیه می‌كنیم.

روش استفاده: روش استفاده از شیر جوی دوسر به این صورت است كه آن را در آب وان رقیق می‌كنند و بدن را با آن شست‌وشو می‌دهند.
روغن كتان برای بهبود پوست‌های چرب

روغن گیاه كتان، روغن ایده‌آل و موثری برای پوست‌های چرب است. این روغن سرشار از امگا 3 است كه به متعادل كردن سبوم پوست كمك می‌كند.

روش استفاده: از روغن گیاه كتان مانند مرطوب‌كننده‌های قدیمی روی صورت و بدن استفاده می‌شود. برخلاف دیدگاه نادرستی كه میان مردم رواج یافته است پوست‌های چرب نیز به مرطوب‌كننده نیاز دارند.

توجه داشته باشید روغن گیاه كتان به سرعت ترش می‌شود و بوی ترشیدگی، آن را غیرقابل استفاده می‌كند. بهتر است این روغن را به مقدار كم و در ظروف تیره رنگ خریداری و در یخچال نگهداری كنید.

منبع : جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha