سلامت نیوز : شهلا میرگلویی بیات در گفت‌وگو با فارس افزود: در گزارشی که وزیر سابق بهداشت در تاریخ ۵ دی در کمیسیون بهداشت مجلس ارائه داد مشخص شد که در 9 ماهه سال 91 فقط 46 درصد ارز دارویی مرجع به وزارت بهداشت داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی شد تا یک ماه آینده با کمک وزارت نفت بقیه ارز دارو تخصیص داده شود.

میرگلویی بیات تصریح کرد: همزمان با وزیر بهداشت، وزیر صنعت معدن و تجارت و همچنین نماینده بانک مرکزی را به مجلس دعوت کردیم تا در مورد وضعیت اختصاص ارز گزارش دهند.

وی گفت: طبق این گزارش مشخص شد تا یک ماه گذشته اولویت مناسبی از سوی بانک مرکزی برای تخصیص ارز مرجع برای دارو در نظر گرفته نشده است و هر گونه اولویتی که انتخاب شده بود کارشناسی شده نبوده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد واردات تجهیزات نامرغوب چینی که امروز در روزنامه های طرفدار دولت مطرح شده گفت: در شرایطی که وزیر بهداشت برکنار شده و نمی‌تواند از خود دفاع کند مطرح کردن چنین اخباری در روزنامه‌ها به سلامت جامعه صدمه می‌زند.

میرگلویی بیات گفت: امیدواریم مشکلات حوزه دارویی حل شود چرا که مستقیماً مردم با این حوزه سر و کار دارند و اگر مشکلاتی در حوزه‌های دیگر وجود دارد به صورت مستقیم بر زندگی مردم اثر نمی‌گذارد اما در حوزه بهداشت و درمان عوارض آن مشخص آفرین و جبران ناپذیر است.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: اگر این مقدار ارز دارویی تخصیص داده شده در جای خود صرف نمی‌شد مشکلات امروز ما بیش از این بود و در بیمارستان‌ها با معضلات بسیاری مواجه بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha