سلامت نیوز : کارشناسان سلامت در انگلیس می‌گویند: داروهای معجزه‌گر استاتین می‌توانند به میزان چشمگیری آمار مرگ و میرهای ناشی از حملات قلبی را کاهش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که این داروها طی یک دهه گذشته جان میلیونها نفر را که سابقه حمله قلبی داشته‌اند، نجات داده‌اند.

این کارشناسان تاکید دارند: داروهای ارزان قیمت استاتین که به راحتی نیز در دسترس هستند می‌توانند سطح کلسترول بد خون را پایین بیاورند و از بدن در برابر شماری از بیماریهای مزمن و خطرناک حفاظت کنند.

آمار جدید منتشر شده از سوی «انجمن قلب انگلیس» نشان می‌دهد که بین سالهای 2002 تا 2010 میلادی نرخ مرگ و میر مردان به میزان قابل توجهی از 78.7 مورد در هر 100 هزار نفر به 39.2 مورد کاهش یافته است و در زنان نیز این آمار کاهش چشمگیر داشته و از 37.3 مورد به 17.7 مورد در هر 100 هزار نفر رسیده است.

در حال حاضر حدود هشت میلیون بیمار در انگلیس به طور منظم از این داروها مصرف می‌کنند. مصرف گسترده این داروها همراه با انتخاب الگوهای زندگی سالم تر آمار حملات قلبی را تا حد زیادی در این کشور کاهش داده است.

پروفسور پیتر ویزبرگ، رییس پزشکی انجمن قلب انگلیس در این رابطه تصریح کرد: در افرادی که سابقه اولین حمله قلبی را داشته‌اند مصرف استاتین‌ها نقش مهمی در پیشگیری از حملات بعدی ایفا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha