سازمان جهانی بهداشت هشدار داد كه جهان با بحران بهداشت عمومی روبرو است و تنها یك تغییر عمیق و ریشه‌ای در خط مشی‌های بهداشت عمومی می‌تواند بحران در نظام‌های بهداشتی جهانی را متوقف كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مارگارت چان، دبیركل سازمان جهانی بهداشت در كنفرانسی كه در پایتخت آرژانتین برگزار شد، خاطرنشان كرد: مشكلاتی مانند فقر، غفلت، محیط زیست‌های غیر بهداشتی و فقدان منابع انسانی عوامل اساسی در بروز این بحران هستند و این مسوولیت كاملا برعهده كشورهاست كه از بروز این بحران جلوگیری كنند.

چان در سخنرانی خود در كنفرانس بین المللی سلامت اظهار داشت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم كه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در اثر ابتلا به بیماریهایی كه قابل معالجه هستند، بمیرند.

چان كه برای اولین بار از این منطقه بازدید كرده است در ادامه گفت:‌ یكی از گام‌های اولیه مورد نیاز برای مقابله با این بحران وخیم برعهده تصمیم گیرندگان است كه به تعهداتی كه در این عرصه داده‌اند، عمل كنند.

این مقام رسمی یادآور شد: در حالی كه هنوز دلایلی برای امیدوار بودن وجود دارد اما اهداف توسعه هزاره كه در سال 2000 به امضا رسید، بدیهی است كه تا سال 2015 قابل دسترسی و تحقق نخواهد بود.

وی تاكید كرد كه برای جلوگیری از این بحران بخش‌های خصوصی و عمومی باید با یكدیگر همكاری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha