سلامت نیوز :  یک مقام آگاه در سازمان غذا و دارو در گفت‌و‌گو با فارس در مورد میزان ارز اختصاص یافته به وزارت بهداشت برای واردات دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی از ابتدای سال جاری تا 7 دی اظهار داشت: طبق مستندات موجود بانک مرکزی از ابتدای امسال تا یازدهم آذر امسال 1100 میلیون یورو معادل 1430 میلیون دلار برای واردات دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از یازدهم آذر تا هفتم دی 200 میلیون یورو به مرور اختصاص یافت و دقیقاً روز هفتم دی وزارت نفت با یک کمپانی نفتی در امارات متحده عربی هماهنگی انجام داد تا 600 میلیون یورور از پول نفت را به حساب یک شرکت دارویی که داروهای مهم خونی مانند فاکتور 7،فاکتور 8 و IVIG را تولید می‌کند واریز تا این داروها برای ایران ارسال شود.

وی ادامه داد:  این محموله دارویی قرار است طی 2 هفته آینده وارد کشور شود.

به گفته این مقام آگاه در سازمان غذا و دارو اینکه گفته می‌شود شرکت‌های دارویی ارز مرجع را برای کارهای دیگر صرف می‌کنند درست نیست چرا که هیچ ارزی به طور مستقیم به شرکت دارویی داده نمی‌شود.

وی افزود: این شرکت‌ها اعتبار اسنادی (LC) باز می‌کنند و بانکهای عامل مبلغ را به بانک خارجی و حساب شرکت مقصد واریز می‌کنند و هیچ دلاری در دست شرکتهای دارویی قرار نمی‌گیرد. در مورد لوازم آرایشی هم موضوع به همین منوال است.

این مقام آگاه تصریح کرد: طبق اطلاعات موجود 79 مورد از ارز مرجع به شرکت‌های لوازم آرایشی و بهداشتی اختصاص یافته که ربطی به وزارت بهداشت ندارد و این امر زیر نظر وزارت صنعت،معدن و تجارت انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha