یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
سلامت نیوز : در ساعت 19 مورخه 20 آذر مأموران کلانتری 114 غیاثی از طریق مرکز فوریت های پلیسی اطلاع پیدا کردند که تعدادی از کسبه و مغازه داران خیابان 17 شهریور فردی را دستگیر کرده‌اند که از آنها اقدام به اخاذی کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ کسبه محل پس از حضور مأموران در محل عنوان داشتند که این فرد تحت عنوان بازرس بهداشت، ضمن مراجعه به محل کار آنها و نشان دادن کارت شناسایی، با گرفتن ایراد و اشکال در زمینه عدم رعایت اصول بهداشتی آنها را تهدید به تعطیلی محل‌های کارشان کرده و به این شیوه و شگرد از هر یک از آنها مبالغی بین 50 تا 100 هزار تومان را اخاذی کرده است.

با توجه به اظهارات شکات و انکار موضوع از سوی متهم، مأموران در اولین مرحله به بازرسی بدنی از متهم پرداخته و موفق به کشف یک عدد کارت شناسایی جعلی با عنوان بازرسی بهداشت شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای شهید محلاتی، پرونده جهت رسیدگی تخصصی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم و مالباختگان در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با انتقال متهم به پایگاه ششم، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی یکی از مجرمان سابقه دار به هویت سعید 34 ساله است پیش از این نیز به اتهام جعل عناوین دولتی و تحت عنوان بازرس بهداشت اقدام به اخاذی کرده و به تازگی، در مهرماه سال جاری با گرفتن مرخصی از زندان آزاد و مجددا به همین شیوه و شگرد اقدام به اخاذی کرده است.

یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه ششم در اظهارات خود گفت: چندی پیش فردی با مراجعه به نانوایی و معرفی خود به عنوان مأمور بهداشت شروع به بازرسی کرد و پس از دقایقی مدعی شد که اصول بهداشتی نانوایی توسط من و همکارانم رعایت نشده و به همین علت قصد دارد تا با گزارش تخلف، دستور قضایی مبنی بر توقف کار نانوایی و جریمه ما را بگیرد؛ در حالی که به این موضوع اعتراض داشتم، برای پیگیری موضوع به وزارت بهداشت مراجعه کرده و متوجه شدم که اصولاً فردی با مشخصات این شخص و به عنوان بازرس بهداشت در این وزارتخانه مشغول به کار نیست و به همین علت بلافاصله موضوع را با تعدادی از کسبه و همکاران خود در میان گذاشتم و آن زمان متوجه شدیم که توسط فرد کلاهبرداری مورد اخاذی قرار گرفته‌ایم.

مدت چندانی از موضوع نگذشته بود که در 20 آذر و حین تردد در خیابان 17 شهریور، به صورت کاملا اتفاقی موفق به شناسایی همان جوان شدم که بلافاصله از طریق تماس تلفنی موضوع را به پلیس اطلاع داده و پس از دقایقی و با حضور مأموران، او را دستگیر کردیم.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با بررسی شکایت های مشابه، کارآگاهان پایگاه ششم موفق به شناسایی تعداد دیگری از فروشندگان و تولید کنندگان مواد غذایی بویژه در زمینه تولید نان در مناطق شرق و جنوب شرق تهران بویژه در خیابان پیروزی و خیابان 17 شهریور شدند که از سوی متهم مورد اخاذی قرار گرفته بودند.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به جعل عنوان دولتی و اقدام به اخاذی از فروشندگان و تولیدکنندگان مواد غذایی بویژه تولیدکنندگان نان، شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم و مالباختگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفته است.

از کلیه مالباختگانی که در طول چند ماه گذشته و بدین شیوه و شگرد مورد اخاذی و یا کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان پیروزی ـ خیابان نبرد شمالی ـ میدان نبرد ـ خیابان شهید بیدی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha