با توجه به کسری بودجه های پیش آمده، وزارت بهداشت منبع مالی ویژه ای برای رفع کسری بودجه در بیمارستان های خصوصی درنظر نگرفته است.

مخالفت با افزایش دوباره تعرفه‌های پزشکی/بودجه‌ای برای بیمارستان‌های خصوصی در نظر گرفته نشد

سلامت نیوز : علیرضا اولیایی منش در گفت‌و‌گو با پانا،اظهار کرد: نوسان بازار ارز و تورم های پیش آمده در پی آن حوزه سلامت را دستخوش مشکلات زیادی کرد تا آنجا که این احتمال وجود داشت که بار دیگر و برای دومین بار در سال جاری تعرفه های پزشکی افزایش یابد که با مخالفت روبه رو شد.

وی ادامه داد: در همین راستا، تعرفه های پزشکی تا پایان سال افزایش نمی یابد و تمامی تعرفه ها همان تعرفه هایی است که در تیرماه مصوب شده است.

مدیر کل دفتر ارزیابی فناوری و استانداردهای درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت گزارش های زیادی مبنی بر مشکلات مالی بیمارستان ها و آزمایشگاه ها دریافت کرده است و به خوبی از اوضاع و شرایط آگاه است و امیدواریم با اعلام کسری بودجه وزارت بهداشت، دولت در آخر سال کسری اعتبار بیمارستانهای دولتی را جبران کند.

اولیایی منش تصریح کرد: متاسفانه برای بیمارستان های خصوصی و مراکز درمانی غیردولتی تمهیداتی به منظور رفع کسری بودجه در نظر گرفته نشده است و باید با بررسی ها و کارشناسی های دقیق میزان بی سابقه تورم هزینه‌های خدمات پزشکی را در تعرفه های سال 92 جبران کرد.

وی درخصوص شایعاتی مبنی بر ورشکستگی برخی از بیمارستان ها گفت: نمی توان منکر شرایط سخت مالی شد اما با همه این کسری بودجه ها، باید گفت که ارائه خدمات پزشکی و درمانی به مردم هیچ گاه متوقف نخواهد شد و مردم از این بابت نگران نباشند.

در سال‌های گذشته با وجود تخصیص 100 درصدی اعتبارات باز هم حوزه سلامت با كسری بودجه در پایان سال مواجه می‌شد و  این در حالی است كه امسال بودجه به صورت كامل اختصاص پیدا نكرده است. بودجه‌های عمرانی نیز تا این لحظه صفر هستند و این مسئله باعث ایجاد لطمه به بیمارستان‌ها شده است، زیرا نوسازی و بازسازی بخش‌ها و تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه‌های جدید و مورد نیاز از این بودجه تامین می‌شد. حال در این شرایط حتی اگر پروژه‌های جدید نیز متوقف شوند باز هم برای اداره بیمارستان‌ها درشرایط عادی به این بودجه نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha