یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 63905

بحران‌نمایی برخی مسئولان ارشد سلامت، آن هم پس از شفاف‌سازی‌ ارز دارویی نشان از نفوذ قوی مافیای واردات دارو در وزارت بهداشت داشت.

لطفا مافیای واردات دارو را معرفی کنید
سلامت نیوز : درباره دلایل برکناری وزیر بهداشت تا‌کنون از سوی دولت توضیح روشنی داده نشده است اما ارگان دولت روز گذشته در مطلبی تصریح کرده است: «بحران‌نمایی برخی مسئولان ارشد سلامت، آن هم پس از شفاف‌سازی‌ ارز دارویی نشان از نفوذ قوی مافیای واردات دارو در وزارت بهداشت داشت.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ؛ این ادعای بسیار بزرگی است که اگر اثبات نشود می‌تواند تبعات هولناکی برای نظام سلامت کشور در پی داشته باشد. با فرض اینکه ادعای ارگان دولت صحیح است، دولت باید به سؤالات زیر پاسخ بدهد:

1- آیا برکناری وزیر بهداشت به‌دلیل عدم‌برخورد با مافیای واردات دارو در وزارت بهداشت بوده است؟
2- آیا اکنون با برکناری وزیر بهداشت، مشکل وجود مافیای دارو در وزارت بهداشت برطرف شده است؟
3- مافیای مذکور تا‌کنون چه فعالیت‌هایی در وزارت بهداشت داشته است؟
4- چرا در شرایطی که وزیر بهداشت و معاونان او بارها از عدم‌تخصیص ارز دارویی توسط بانک مرکزی سخن گفته و عدم‌تحقق 5/2میلیارد دلار ارز اختصاص یافته را باعث بروز مشکلات دارویی در نظام سلامت طی شش‌ماه گذشته بیان می‌کردند، مسئولان بانک مرکزی این ادعا را تکذیب نکرده و رقم دقیق این تخصیص ارز را اعلام نکردند؟

5- آیا واردات لوازم آرایشی، زین‌اسب و دسته‌بیل با ارز دارویی خبر کذب و نادرستی بوده است؟
6- آیا مافیای ارزی در وزارت بهداشت بوده است یا در نهادهای دیگری که ارز دارویی را صرف واردات مواد دیگری کرده‌اند؟
7- آیا دلیل مقاومت بانک مرکزی و دولت در برابر اختصاص ارز دارویی، اطلاع از وجود چنین مافیایی در وزارت بهداشت بوده است؟
8- چه تضمینی وجود دارد که این مافیای واردات دارو به فرض وجود در وزارت بهداشت، کماکان به فعالیت خود ادامه ندهد؟
9- آیا کمبود شدید داروهای بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطانی، داروهای بیهوشی و ده‌ها قلم داروی دیگر که از سوی مدیران انجمن‌های تخصصی مربوطه به صراحت اعلام و هشدار داده شده، دروغ است؟

10- آیا گرانی دارو آن‌طور که رئیس‌جمهور تأکید کرد دیگر ادامه نخواهد یافت؟
11- آیا واردکنندگانی که با ارز گران‌تر دارو وارد کرده‌اند مجبور به احتکار آنها در انبارها و عدم‌عرضه به بازار نخواهند شد؟
12- درصورت صحت ادعای وجود مافیای واردات دارو در وزارت بهداشت، چرا بدنه نظارتی این وزارت که مو را از ماست بیرون می‌کشد متوجه چنین مافیایی نشده است؟

13- چرا دولت، اعضا و عوامل این مافیا و گردانندگان و عوامل پشت صحنه و روی صحنه این باند را به مردم معرفی نمی‌کند؟
14- چرا دولت این باند را شناسایی و به قوه قضاییه معرفی نکرده است؟
15- آیا برخورد با این مافیا بدون برکناری وزیر بهداشت میسر نبوده است؟
16- چرا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به‌عنوان نهاد تخصصی ناظر بر عملکرد وزارت بهداشت تا‌کنون از عملکرد وزیر بهداشت به سختی دفاع کرده است؟

17- اگر مافیای واردات دارو در وزارت بهداشت وجود داشته یا دارد به چه دلیل تا‌کنون درباره آنها افشاگری نشده است؟ این واردکنندگان چه کسانی هستند؟
18- آیا مافیای واردات فقط در وزارت بهداشت لانه کرده است؟ آیا در هیچ وزارت یا دستگاه دولتی دیگری که متولی تعیین و اختصاص اولویت‌های ارزی است در حوزه‌های تخصصی آنها مافیای واردات نفوذ نکرده و بقیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها به‌شدت با این نفوذگاه‌ها مقابله کرده‌اند و فقط وزارت بهداشت محل نفوذ قوی این مافیا بوده است؟

اکنون توپ همچنان در زمین دولت است که باید به این سؤالات پاسخ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha