معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: آموزش تخصص پزشك خانواده از طریق شبكه جهانی (اینترنت) و به صورت e-learning از نیمه دوم امسال آغاز می‌شود.

بهرام عین اللهی در گفت و گو با فارس، افزود: هنوز رشته جدید تخصصی پزشك خانواده در شورای آموزشی تخصصی وزارت بهداشت مصوب نشده است به همین علت برای آمادگی پزشكان عمومی شاغل در طرح پزشك خانواده در زمان حاضر برنامه‌های آموزشی كوتاه مدت اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: برای ارائه آموزشهای كوتاه مدت به پزشكان شاغل در طرح پزشك خانواده دو برنامه آماده اجراست اول آموزش زنده از طریق اینترنت كه نرم افزارها و برنامه های آموزشی آن آماده شده و به زودی با اجرایی شدن آن پزشكان متقاضی شركت در این دوره ها با استفاده از رمز عبور(pass word) خاصی كه به هر یك از آنها داده می شود وارد این شبكه آموزشی می‌شوند.
وی گفت: علاوه بر آن بسته های آموزشی پزشك خانواده برای برگزاری دوره های بازآموزی كوتاه مدت آماده شده كه هر چند وقت یكبار این كارگاهها در نقاط مختلف كشور برگزار می‌شود، مرحله بعد آموزش پودمانی رشته پزشك خانواده است مقدمات آن در حال آماده شدن است.
عین اللهی افزود: در واقع با دو گزینه برگزاری كارگاههای آموزشی پزشك خانواده و آموزش از طریق اینترنت زمینه آموزش پزشكان عمومی شاغل در طرح پزشك خانواده به هر دو صورت حضوری و غیر حضوری در سال جاری فراهم می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha