سلامت نیوز : کمیته تجارت به طور ویژه بررسی وضعیت هزینه‌کرد ارز واردات دارو را در دستور کار قرار داد.

رحیم زارع، رئیس کمیته تجارت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اعلام این خبر افزود: کمیته تجارت مجلس شورای اسلامی قصد دارد به طور ویژه مساله تخصیص ارز دارو را در دستور کار قرار دهد تا مشخص شود ارزی که قرار بوده برای سلامت مردم هزینه شود، در چه جایی و برای واردات چه کالاهایی مورد استفاده قرار گرفته است.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید خاطرنشان کرد: این بررسی، سوء استفاده‌های احتمالی صورت گرفته در این مورد را مشخص خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بررسی این موضوع که طی 6 ماه نخست سال جاری بیشترین ارز تخصیص یافته به کدام گروه‌های کالایی بوده است در دستور کار کمیته تجارت مجلس قرار دارد.

وی افزود: هدف از این اقدام این است که تدابیری اتخاذ شود تا ارزهای تخصیص یافته منطبق بر نیازهای واقعی مردم بویژه در بخش دارو توزیع شود.

رئیس کمیته تجارت مجلس تاکید کرد: گزارش‌های دریافتی ما نشان می دهد که در حال حاضر بیماران نیازمند به داروهای وارداتی در بعضی از موارد دچار مشکلات جدی شده‌اند لذا با توجه به اختلاف نظرهای مطرح شده، بررسی این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم با بیان مشکلات نسبت به رفع آن و واردات داروها و مواد اولیه اقدام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha