وزیر بهداشت گفت: برنامه وزارت بهداشت برای هزینه كرد 62 میلیارد تومان از بودجه امسال برای بیماران خاص و سرطانی به معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری ارسال شده است و منتظر تخصیص این بودجه برای اجرای این برنامه‌ها هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، كامران باقری لنكرانی شب گذشته در حاشیه مراسم تجلیل از جانبازان شاغل در وزارت بهداشت در سالن همایش‌های رازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس و ایسنا‌ افزود: در ذیل بند ب تبصره 15قانون بودجه امسال ردیفی برای خدمات بیماران خاص و صعب‌العلاج تصویب شده است كه رقم آن 75 میلیارد تومان است اما چون مخارج دیگری به این هزینه‌ها اضافه شد اعتبار خدمات این بیماران به 62 میلیارد تومان كاهش یافت.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه تنظیمی وزارت بهداشت برای هزینه كرد این اعتبار كه به معاونت نظارت و برنامه ریزی راهبردی ریاست جمهوری ارسال شده است، بخشی از این اعتبار برای پرداخت دیه بیماران هموفیلی و بخشی دیگر برای درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه می‌شود.
وزیر بهداشت گفت: بخشی از این اعتبار نیز برای كمك به یارانه داروی این بیماران به خصوص بیماران سرطانی كه الان یارانه دریافت نمی‌كنند پیش‌بینی شده است كه شاید بتوانیم از این محل پوشش بدهیم همچنین اگر این اعتبار را دریافت كردیم در صدد تأسیس مراكز درمان جامع بیماران خاص در كشور هستیم.
وی افزود: درمان بیماران ام اس، هموفیلی و سرطانی فقط دریافت دارو نیست این بیماران به خدمات متعدد پزشكی از جمله فیزیوتراپی و وی تی تایپ پزشكان متعدد نیاز دارند كه فكر می‌كنیم تجمیع همه این خدمات در یك مركز كیفیت خدمات این بیماران را ارتقا می‌دهد.
باقری لنكرانی گفت: درباره برخی اقدامات درمانی دیگر كه الآن كم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز پیش‌بینی شده است كه اگر اعتباری حاصل شود جبران كنیم مثل تهیه خون بدون گلبول سفید برای بیماران تالاسمی كه در واقع استفاده از فیلتر گلبول سفید برای این بیماران است چون تعدد تزریق دارند؛ همه این پیشنهاد‌ها به صورت پیش‌نویس موافقنامه تقدیم معاونت نظارت و برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری شده است، منتظریم تا نهایی شود، پول را بگیریم و شروع كنیم.
وزیر بهداشت همچنین در مورد اعتبار درمان رایگان بیماران تصادفی در بیمارستان‌ها توضیح داد: در ماده 92 قانون برنامه توسعه چهارم پیش‌بینی شده است كه 10 درصد درآمد بیمه‌های شخص ثالث برای درمان و پذیرش رایگان بیماران تصادفی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.
وی گفت: وزارت بهداشت سالانه بین 150 تا 160 میلیارد تومان برای پذیرش رایگان این بیماران هزینه می‌كند اما رقم‌های عایدی ما از محل اعتبار 10درصدی بیمه شخص ثالث در سال‌های 84 و 85 در حدود 110 تا 120 میلیارد تومان بوده است.
وزیر بهداشت همچنین در مراسم تجلیل از جانبازان وزارت بهداشت گفت: ایثارگران صاحب خانه نظام جمهوری اسلامی هستند و حتی اگر به آن‌ها توجه نشود باز هم دلسوز خانه خود هستند و برای ادای تكیلیف خود حد یقفی قائل نیستند.
وی افزود: اینكه اكنون در هر جای دنیا فریاد حق خواهی بلند شده است ریشه در انقلاب اسلامی ما دارد با این حال ایثارگران باید مراقب باشند كه چرب و شیرین دنیا آن‌ها را نفریبد تا بتوانیم این امانت بزرگ را كه نظام مقدس جمهوری اسلامی است به نسل‌های بعد بسپاریم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha