سلامت نیوز : توجه دین اسلام به سلامتی بدن مانند توجه به سلامتی روح و روان است. از جمله میوه هایی که در قرآن کریم به آنها توجه شده زیتون است. در سوره التین، از زیتون به عنوان میوه بهشتی نام برده شده و به آن قسم یاد شده. همچنین در قرآن کریم شش بار به این میوه قسم یاد شده که این موضوع نشانگر خواص ارزشمند زیتون است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا ؛ کتایون باقری کارشناس تغذیه و رژیم در مانی در این مورد به شفقنا (پایگاه بین المللی  همکاری های خبری شیعه) می گوید: زیتون از جمله مواد غذایی مفید با قدمت 8000 ساله است که بیشتر در نواحی مدیترانه ای مورد استفاده زیاد قرار می گیرد.

زیتون با  دارا بودن بیش از 80 ماده مغذی و مفید برای بدن مانند فیبر، اسید های چرب غیر اشباع، ویتامین E، سلنیم و روی، خواص بسیار مفیدی برای بدن دارد. از جمله خواص دیگر زیتون می توان به خاصیت ضد التهابی و نقش موثر آن درپیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، کاهش کلسترول بد خون، کاهش فشار خون و سرطان دستگاه گوارش اشاره کرد.

خاصیت دیگر زیتون نقش پیشگیری کننده آن از  ابتلا به بیماری آسم و آلرژی و همچنین بر طرف کنندگی گرگرفتگی خانم ها در دوران یائسگی است. به علاوه این که مصرف زیتون سبب افزایش جذب کلسیم و در نتیجه افزایش بافت استخوانی و پیشگیری از پوکی استخوان می شود.

بر این اساس متخصصان تغذیه مصرف روزانه زیتون را به منظور ارتقای سطح سلامت سیستم قلب و عروق و به عنوان عامل پیشگیری کننده از گرفتگی عروق توصیه می کنند. از خواص مفید دیگر زیتون نقش سلامت بخش آن در دستگاه گوارش می باشد و استفاده از آن به منطور پیشگیری از یبوست توصیه می شود.

با توجه به خواص ذکر شده  می توان گفت مصرف زیتون در بیماران قلبی و عروقی، بیماران مبتلا به انواع رماتیسم، بیماران مبتلا به آسم  و آلرژی و افراد دارای سابقه فشار خون بالا بسیار مفید خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha