سلامت نیوز : رییس هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی با تاکید برعدم سنگ اندازی برای هیچ یك ازگروه‌ها در ششمین دوره‌ این انتخابات، گفت: نه به گروهی رسمیت می‌دهیم و نه گروهی را غیر رسمی اعلام می‌کنیم و همه اقشار پزشکی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

مراد هاشم زهی درگفت‌و‌گو با ایلنا در مورد حضور اصلاح طلبان در انتخابات پیش روی نظام پزشکی گفت: شرکت در انتخابات نظام پزشکی برای هر یک از پزشکان که تمایل داشته باشند، آزاد است.

هاشم زهی درمورد اظهارات صدر مبنی بر عزم جدی پزشکان اصلاح طلب با محوریت «فتنه گران» و «بازماندگان جنبش سبز» جهت پیروزی به هر قیمتی در یک انتخابات پس از ۱۱ سال گفت: من به عنوان رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی مطالبی که از سوی ذی نفعان آن منتشر می‌شود را تایید یا تکذیب نمی‌کنم زیرا بنا بر این است که ما بی‌طرف باشیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما تشکیل هیات‌های نظارت در سراسر کشور است و پیش داوری اینکه چه گروه‌هایی در انتخابات ورود پیدا می‌کنند و نظام پزشکی را به دست می‌گیرند مورد تایید ما نیست.

هاشم زهی با تاکید براینکه به عنوان نماینده مجلس این چنین اظهارات را نمی‌پسندم، افزود: تمامی اعضای هیات نظارت، افرادی معتقد هستند و این طور نیست که افرادی در بین آن‌ها روی جریانات و یا افراد خاصی اصرار داشته باشند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی خاطرنشان کرد:صحیح نیست گفته شود فلان گروه یا جناح برنده انتخابات نظام پزشكی است و نباید یش داوری کرده که چه افرادی ثبت نام می‌کنند و پزشکان به چه کسانی رای می‌دهند.

وی با اشاره به حضور ۷ نفر در هیات نظارت انتخابات نظام پزشکی تصریح کرد: در هیات نظارت سه نمایندهٔ مجلس، دو نماینده از سوی وزارت بهداشت، یک نماینده از وزارت کشور و یک نماینده نیز از سوی دادستان کل کشور عضویت دارند.

هاشم زهی تمامی اعضای شورای مرکزی انتخابات نظام پزشکی را افرادی مورد اطمینان دانست و افزود: حفظ نظام و پیروی از ولایت فقیه مدنظر تمامی اعضای هیات نظارت است و با وجود این افراد امین انتخابات سالمی برگزار خواهدشد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی‌ تصریح کرد: به صدا و سیما نامه‌ای دادیم که هیچ صحبتی به نفع یا ضرر افراد خاصی صورت نگیرد تا به جریان صحیح انتخابات لطمه نزند.

به گفته هاشم زهی اینکه برخی دوستان نظراتی داشته باشند و بخواهند ازاین طریق موازنه به نفع خودشان یا یک جریان خاص تغییر پیدا کند اصلا درست نیست و پیش بینی آقایان هم مبنی بر اینکه چه گروهی می‌آیند یا نمی آیند، درست ازآب در نخواهد آمد.

وی با تاکید براینکه اعضای هیات نظارت کاری به جریانات سیاسی ندارند، افزود: ما تنها بر نحوه صحیح انتخاب نظام پزشکی نظارت داریم و به عنوان مسئول این هیات نظارت نباید برخی از حرف‌هایی که راجع به انتخابات زده می‌شود را تایید یا تکذیب کنم.

هاشم زهی بابیان اینکه حضور درانتخابات برای همه اقشار پزشکی فراهم است، افزود: پزشکان بیشتر به افرادی رای می‌دهند که در جامعه پزشکی از مقبولیت برخوردارند و به نظر من پزشکان خیلی وارد جریانات سیاسی نمی‌شوند و بیشتر درخواست‌های صنفی خود را مطرح می كنند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی فضای انتخابات نظام پزشکی را بی‌طرفانه عنوان کرد و افزود: از گروه خاصی اسم نمی‌برم و جریان خاصی را نمی‌شناسم و به این هم کارنداریم که چه گروه خاصی شرکت می‌کنند وچه گروهی شرکت نمی‌کنند.

ثبت‌نام نامزدهای این انتخابات در روزهای ۵ تا ۱۱ دی انجام می‌شود و انتخابات روز چهارم اسفندماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha