یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 63929
سلامت نیوز : محمد حسین طریقت منفرد در زمان مدیرعاملی سیّدابوالفضل غرضی موسوی خواجوئی بر سازمان تامین اجتماعی، عضو هیات مدیره معاونت درمان سازمان بود که بعد از فوت دکتر غرضی سرپرستی سازمان تامین اجتماعی را عهده دار شد. طریقت منفرد تلاش بسیار کرد تا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی شود که البته چنین نشد، چراکه در دوران دولت آقای هاشمی رویکرد برای تعیین مدیرعاملی سازمان براین منوال بود که سازمان تامین اجتماعی بیش از اینکه به یک پزشک نیاز داشته باشد به یک اقتصاددان و مدیر قابل نیاز دارد که به این دلیل آقای کرباسیان انتخاب شد. طریقت منفرد در آن زمان بعد از مدتی سازمان تامین اجتماعی را ترک کرد و به کمیته امداد امام خمینی(ره) پیوست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ به نظر می‌رسد در شرایط کنونی ایشان گرایشات اصولگرایی بیشتری از خود نشان داده و در چند سال گذشته به واسطه رابطه نزدیکی که با آقای احمد توکلی، رئیس سابق مرکز پژوهش‌‌‌های مجلس داشت، با این مرکز همکاری کرده و مدیر دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بوده است. وی همچنین یکی از معاونان وزارت رفاه و تامین اجتماعی در دولت دهم بود که به دلایلی کنار گذاشته شد و پس از آن نیز در همین دوران عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی شد که در این زمان نیز به دلیل اختلاف نظراتی که با اعضا داشت برکنار شد. به نظر می‌رسد در این سال‌ها او فاصله خود را با اصولگرایان کم کرده و اگرچه یکی ازنزدیکان احمد توکلی است.

به نظر می‌رسد انتخاب طریقت منفرد اگر نقطه ضعفی برای دولت فعلی محسوب نشود، با آن چه دولت از آن انتظار دارد هم اختلاف فاحشی دارد. اکنون با توجه به اینکه آقای طریقت در دوران مسئولیتش در سازمان و وزارت رفاه در جریان مطالبات وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی و درخصوص هزینه‌‌‌های درمانی بود، این سوال به ذهن می‌رسد که حالا که ایشان در این مسئولیت قرار گرفته‌اند به بدبین بودن نگرش خود درباره نحوه محاسبه پرداخت‌ها ادامه خواهند داد و یا اینکه با تغییر موضع در این سمت عملکرد متفاوتی از خود نشان می‌دهد؟ حضور طریقت در وزارت بهداشت با این تجربه به نفع سازمان تامین اجتماعی است یا به ضرر وزارت بهداشت؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha