یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
سلامت نیوز : به گفته پیمان سنندجی، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به زودی و برای نخستین بار در کشور سامانه حمل‌و نقل عمومی ویژه معلولان و جانبازان راه‌اندازی می‌شود. او در این باره می‌گوید: «50 دستگاه اتوبوس ویژه معلولان در فاز نخست برای خدمات رسانی به معلولان خریداری شده‌ است.» آنطور كه مدیرعامل شركت واحد اتوبوسرانی شهر تهران توضیح می‌دهد؛ پایانه حمل‌و‌نقل و عمومی ویژه معلولان و جانبازان در زمینی به مساحت یك هکتار در محدوده میدان آزادی ساخته شده و اولین ناوگان نقلیه عمومی ویژه معلولان در این پایانه مستقر شده‌اند. این درحالی است كه به گفته او شهرداری به تنهایی در فاز نخست 50 دستگاه اتوبوس مخصوص جا‌به‌جایی معلولان و جانبازان خریداری کرده است که به مرور بر تعداد ناوگان افزوده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ سنندجی در این باره توضیح می‌دهد: «در این پایانه سوله‌های تعمیراتی‌، محل استقرار رانندگان‌، سالن اجتماعات‌، محل اسکان معلولان و جانبازان‌، مرکز تلفن مرکزی و... احداث شده است تا معلولان و جانبازان به راحتی بتوانند از خدمات و ناوگان مناسب‌سازی شده برای آنها استفاده کنند.» براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده روال كار این پایانه به این صورت خواهد بود كه طبق شماره تلفن‌هایی كه اعلام شده جانبازان و معلولان می‌توانند در هر ساعت شبانه روز که بخواهند با این مرکز تماس بگیرند و سرویس لازم برای تمام نقاط شهر تهران و حتی خارج شهر را دریافت کنند. اواسط تابستان بود که معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از راه اندازی نخستین پایانه ویژه جانبازان و معلولان خبر داد و مقرر شد در ابتدای مهرماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی این پایانه راه اندازی شود. طبق توافق‌نامه مدیریت شهری و شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با سازمان بهزیستی پایتخت، این سازمان موظف شد ۵۰ دستگاه ون مناسب‌سازی شده در اختیار این پایانه قرار دهد. اما به‌دنبال بهانه تراشی‌های سازمان بهزیستی برای عدم واگذاری این 50 دستگاه ون این اتفاق محقق نشد تا افتتاح این پایانه به تاخیر بیفتد.

در این میان و با توجه به عدم پایبندی سازمان بهزیستی به توافق نامه مذکور معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران از تامین و مناسب‌سازی خودروهای ون توسط شهرداری تهران خبر می‌دهد و تاكید می‌كند: «به زودی و برای نخستین بار در کشور سامانه حمل و نقل عمومی ویژه معلولان و جانبازان به همت شهردار تهران راه اندازی می‌شود.» به گفته معاون شهردار تهران براساس توافقات صورت گرفته با سازمان بهزستی مقرر شد، شهرداری پایانه‌ای را با 15دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده تهیه کند. ضمن اینکه سازمان بهزیستی نیز50 دستگاه ون مناسب‌سازی شده را در اختیار این پایانه قرار دهد. این در حالی‌است که هم‌اکنون این پایانه از سوی شهرداری آماده شده و اتوبوس‌ها نیز تامین شده‌اند اما متاسفانه به دلایل نامعلوم که برای ما هم مبهم هست، بهزیستی از تحویل ون‌ها خودداری کرده است. معاون حمل‌و‌نقل و ترافیك شهرداری تهران با اشاره به پیگیری های شخصی در زمینه متقاعد کردن مسئولان بهزیستی برای واگذاری ون‌ها یادآور می‌شود: «به‌رغم تمام تلاش‌ها، حتی امکان مذاکره هم از سوی بهزیستی فراهم نشد. از این رو با توجه به اینکه استفاده از حمل و نقل عمومی حق ویژه معلولان و جانبازان است، مدیریت شهری در حال تهیه خودروهای لازم اعم از مینی‌بوس و ون است تا آنها را مناسب‌سازی کرده و در اختیار این گروه از شهروندان قرار دهد.»

به گفته تشکری‌هاشمی برای اجرای این پروژه بیش از ۱۰۰میلیارد تومان هزینه شده و اولین ناوگان نقلیه عمومی ویژه معلولان از طریق این سامانه به معلولان و جانبازان خدمات‌رسانی خواهد کرد.او همچنین تاكید می‌كند: «در حالی که ون‌های مناسب‌سازی شده بهزیستی در گوشه‌ای خاک می‌خورد معلولان و جانبازان که استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی حق مسلم‌شان است، برای تردد در شهر با مشکل مواجهند و سازمان بهزیستی به عنوان متولی رسیدگی به مشکلات این قشر از واگذاری ون‌ها خودداری می‌کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha