سلامت نیوز : سردار احمدرضا رادان جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در مراسم افتتاحیه آزمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب اظهار داشت:‌ اعتقاد ما بر این است که پلیس جمهوری اسلامی باید پلیسی ولایت‌مدار و حافظ ارزشها باشد، بنابراین قبل از تصرف در علم و تکنولوژی باید تفحصی در ولایت‌مداری داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: پلیس جمهوری اسلامی حتما باید توجه به بصیرت را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد چرا که حماسه 9 دی حاصل بصیرت مردم بود و خط بطلانی بر ایجاد عاشورایی در ایران بود که، توسط عده‌ای خواص بی‌بصیرت رقم خورد.

سردار رادان تاکید کرد: 9 دی باید زنده بماند تا اگر کسی فکر فتنه در سر می‌پروراند با یادآوری حماسه 9 دی بدنش به لرزه در آید.

جانشین فرماندهی انتظامی کشور تاکید کرد: پلیس باید به امکانات و تجهیزات مدرن مجهز شود،‌ امروزه بخش اعظمی از عملیات مبارزه با مواد مخدر مبتنی بر اطلاعات است.

وی افزود:‌ موضوع درگیری غیر مترقبه در مبارزه با مواد مخدر کاهش پیدا کرده و عملیات اطلاعاتی جای آن را پر کرده است.

رادان اظهار داشت: محاکم قضایی برای اینکه بتواند احکام قاطعانه‌ای را صادر کند و هزینه جرم را بالا ببرند باید نگاه کاملی به پرونده‌ها داشته باشند اما گاهی قاضی در اصالت مواد مخدر شک می‌کند و اگر مسیری برای رفع این شک نباشد حکم مخدوش می‌شود و قاضی نمی‌تواند حکم مبتنی بر جرم را صادر کند و هزینه جرم را بالا ببرد.

وی با اشاره به کمک آزمایشگاه‌های مواد مخدر به محاکم قضایی گفت: با اطمینان خاطر می‌گویم که این آزمایشگاه‌ها می‌تواند کمک شایانی به امر مبارزه با مواد مخدر کند و احکام صادره به این واسطه سنگین‌تر می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا افزود: زمانی یکی از نگرانی‌های شدید ما موضوع مبارزه با مواد مخدر بود که امروزه با ورود دستگاه قضایی این نگرانی برطرف شده است و کشفیات مواد مخدر با کارهای اطلاعاتی گرمی شده است.

وی به موضوع‌گیری قاطعانه دستگاه قضایی نسبت به جرائم سازمان یافته اشاره کرد و گفت: موضوع‌گیری قاطعانه رئیس دستگاه قضایی سبب شده تا در این زمینه اقدامات موثری داشته باشد سردار رادان از تجهیز تمامی استان‌های کشور به آزمایشگاه‌ مواد مخدر تا پایان سال 92 خبر و گفت: این اقدام پیامی برای مجرمین است تا بداند مقابله با مواد مخدر بسیار سخت‌تر از گذشته می‌شود و دغدغه مرم در این حوزه کاهش پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha