سلامت نیوز : برای نخستین بار در کشور و همزمان با برگزاری همایش ملی سلامت، بیمه و بانک، جایزه سال بقراط به سازمان‌ها، نهادها و افراد حقیقی و حقوقی برتر و اثرگذار در حوزه سلامت اهدا خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز ؛ دکتر سیدشهاب‌الدین صدر، رییس کل سازمان نظام پزشکی در این باره گفت: دبیرخانه جایزه سال بقراط که با همت سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است، همزمان با همایش ملی سلامت، بیمه و بانک در نظر دارد تا برای اولین بار به نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در حوزه سلامت خدمات ارزنده‌ای ایفا کرده‌اند، جایزه سال بقراط اهدا کند.

وی افزود: ارزیابی سازمان‌ها و نهادهای سلامت محور از طریق میزان اثرگذاری آن‌ها در هفت محور مرتبط با امر خدمات سلامت خواهد بود. در این مدل، میزان اثرگذاری سازمان‌ها و نهادهای سلامت محور از طریق جمع‌آوری اطلاعات و بررسی کارشناسی توسط یک هیات داوری و همین طور از طریق نظرسنجی از اعضای نظام سلامت در محورهای هفت‌گانه اندازه‌گیری می‌شود.

رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به معیارهای ارزیابی جایزه بقراط، افزود: تلاش در ارتقای آگاهی عمومی و تخصصی و فرهنگ‌سازی سلامت، خلاقیت و نوآوری و عرضه شیوه‌ها و روش‌های جدید، توسعه خدمات سلامت، همکاری در آموزش و ارتقای سطح مهارت‌های نظام سلامت، مشارکت سازمانی در زمینه‌هایی از صنایع و خدمات در راستای کاربرد سلامت، حمایت از موازین حرفه‌ای و نیازهای منابع انسانی در بخش‌هایی از جامعه سلامت، فعالیت‌های علمی در راستای توسعه کاربردی اصول و مبانی یا فنون کیفیت تهیه کتب و مقالات و مشارکت در فعالیت‌های بین‌المللی مرتبط با سلامت از جمله محورهای مهم ارزیابی سازمان‌ها، نهادها و افراد حقیقی و حقوقی برای دریافت جایزه سالانه بقراط است.

همایش ملی سلامت، بیمه و بانک هشتم بهمن ماه با مشارکت سازمان‌های نظام پزشکی، بیمه سلامت ایران، بانک مرکزی و بیمه مرکزی و برخی نهادها و سازمان‌های علمی و اقتصادی در تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha