یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 63979

سلامت نیوز : رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر کمبود واکسن در کشور نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید محسن زهرایی در حاشیه کارگاه کشوری زنجیره سرما در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، افزود: در سال گذشته و سال جاری از کمبود واکسن در مراکز ارائه خدمات واکسیناسیون، خانه‌های بهداشت و مرکز بهداشتی جلوگیری کردیم و این مساله به خوبی مدیریت شد.

وی اضافه کرد: تلاش شد در سطح کلان وزارتخانه و در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی تا سطوح عملیاتی در خانه‌های بهداشت با تلاش مضاعف واکسن را به گیرندگان خدمت برسانند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز و در طی ماه‌های آتی از نظر تامین واکسن کمبودی نداریم و این امر یکی از نقاط قوت برنامه‌های وزارت به شمار می رود.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت در ادامه یکی از سیاست‌های این اداره را ارتقای کیفیت نگهداری واکسن و افزایش پوشش واکسیناسیون دانست و گفت: در این راستا برنامه‌های خود را با قوت به پیش می بریم و نشست‌های آموزشی را در این زمینه اجرا می کنیم.

وی برگزاری کارگاه کشوری زنجیره سرما را نیز یکی از سیاست‌های این اداره در راستای ارتقای کیفیت نگهداری واکسن و افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور عنوان کرد و گفت: با نهایی شدن بسته آموزشی در این کارگاه برای کارشناسان مسئول زنجیره سرما که مسئولیت حفظ کیفیت نگهداری و توزیع واکسن در سطح دانشگاه های علوم پزشکی برعهده دارند این آموزش ها در سطح دانشگاه های علوم پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر زهرایی در مورد نظارت بر نگهداری واکسن آنفلوآنزا در سطح داروخانه‌های کشور گفت: این واکسن هر ساله از طریق بخش خصوصی وارد می شود تا بر حسب نیازهای جامعه مورد هدف، استفاده شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی سازمان غذا و دارو و ابلاغ این سازمان به دانشگاه‌های علوم پزشکی، معاونت دارو و غذا دانشگاه‌های کشور مسئولیت نظارت بر حسن اجرای نگهداری از واکسن آنفلوآنزا را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: هر داروخانه‌ای که می خواهد واکسنی را مانند واکسن آنفلوآنزا بفروشد باید در زنجیره سرد و در شرایط مناسب واکسن را نگهداری کند و از سوی دیگر معاونت غذا و داروی دانشگاه ها هم بر حسن اجرای این مساله نظارت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha