دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 63989

سلامت نیوز : اصغر نوروززاده امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان جم اظهار داشت: توجه به بهداشت و سلامت جامعه از مسایل مهم و مورد توجه شبکه بهداشت جم است.

جانشین امور بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم بر لزوم ارائه آموزش بهداشتی به مردم تاکید کرد و افزود: از آنجایی که نخستین جزء از اجزاء نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه، آموزش بهداشت است، توجه ویژه به مقوله فرهنگ‌سازی و ارائه خدمات آموزش همگانی از وظایف اصلی دست اندرکاران نظام سلامت از سطوح اولیه تا سطوح بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی و تقویت بنیه علمی پرسنل بهداشتی درمانی و در برخی از موارد اطلاع رسانی همگانی، طی ششش ماهه نخست سال جاری تعداد 18 دوره آموزشی اعم از کارگاه مهارت آموزی، همایش و جلسات سخنرانی در مجموعه ستاد بهداشت و درمان شهرستان جم به اجرا درآمده است.

این مسئول گفت: اگر چه به دلیل افزایش تعداد خانه‌های بهداشت تحت پوشش و همچنین افزایش نیروی انسانی دخیل در بحث آموزش، شاهد رشد 30 درصدی این برنامه‌ها نسبت به شش ماهه مشابه در سال گذشته بوده‌ایم، لکن برنامه‌ریزی و تلاش پرسنل ذی‌ربط، باید در راستای افزایش کیفیت خدمات آموزش همگانی به مردم باشد تا استقبال عمومی از برنامه‌های موجود افزایش یابد.

نوروززاده از ارائه آموزش‌های بهداشتی به 23 هزار نفر در جم خبر داد و عنوان کرد: آمارهای به دست آمده از واحدهای تابعه نشان می‌دهد، طی شش ماهه نخست سال جاری، تعداد 23 هزار و 884 نفر از مراجعه ‌کنندگان به مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت از طریق حضور در 1468 برنامه آموزشی برگزار شده، مسائل آموزشی مورد نیاز خود در زمینه مسائل بهداشتی مرتبط را فرا گرفته‌اند.

جانشین امور بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم اضافه کرد: بیشتر برنامه‌های آموزشی برگزار شده محدود به آموزش در گروه‌های کوچک بوده و لذا منجر به افزایش کمیت جلسات آموزشی در واحدهای تابعه شده است.

این مسئول بهداشتی اذعان داشت: گزارشات حاکی از آن است که 14 درصد از برنامه‌های آموزشی توسط پرسنل مراکز بهداشتی درمانی و 86 درصد آنها توسط بهورزان خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی بوده است.

وی متذکر شد: از مجموع برنامه‌های آموزشی مراکز بهداشتی درمانی نیز، 13 درصد جلسات آموزشی برگزار شده از طریق پزشکان، 22 درصد از طریق ماماها و حدود 65 درصد آنها از طریق کاردان‌ها و کارشناسان بهداشتی تحت پوشش به مرحله اجرا درآمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha