سلامت نیوز : محمد پژوهی، اظهار داشت: یکی از مهمترین تحقیقاتی که در پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده در ارتباط با سلولهای بنیادین بوده است و کسانی که دیابت دارند به دلیل اینکه ذخیره ترشح انسولین در آنها بسیار کاهش پیدا می‌کند، محتاج تزریق انسولین هستند و سلولهای بنیادین یک تحول عظیمی را در ارتباط با درمان این نوع بیماریهای صورت داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: سلولهای بنیادین با پیوند سلولهای بتای پانکراس (لوزالمعده) به داخل بدن بیماران مبتلا به دیابت مخصوصاً دیابت نوع یک باعث ترشح انسولین شده و نهایتاً باعث می‌شود که انسولین و قند کافی را ترشح کنند و دیابت بهبود پیدا کند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشک تهران تصریح کرد: این تحقیقات جدید است و هنوز ما راه های خیلی زیادی داریم در ارتباط با این وسئله و تا تحقیقات کامل شود و به طور کامل بتوانیم در کشور انجام شود.

پژوهی گفت: این تحقیقات بسیار جدید و فوق العاده پویا در اکثر کشورهای معتبر دنیا انجام شده و در کشور خودمان نیز در بیمارستان دکتر شریعتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، پژوهشگاه غدد یکی مراکزی است که این کار را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این روش کاربردی شده است و به صورت محدود در بیمارستان دکتر شریعتی انجام می‌شود این روش هزینه کمی برای بیمار دارد و به نظر می‌رسد ظرف مدت 5 سال آینده بتوانیم این روش را به صورت گسترده انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha