سلامت نیوز : صبح یک‌شنبه تابوت حامل پیکر زن ۲۳ ساله هندی که مورد تجاوز شش مرد و سپس با میله‌ای آهنین مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود، به دهلی نو بازگردانده شد. یک سخنگوی پلیس هند گفت، هواپیمای اختصاصی دولت، پیکر این قربانی را به هند منتقل کرده است. پزشکان یک بیمارستان تخصصی در سنگاپور نتوانستند جان دختر را نجات دهند. «مان‌موهان سینگ»، نخست‌وزیر هند، و «سونیا گاندی»، رهبر حزب حاکم کنگره، هنگام ورود پیکر قربانی در فرودگاه دهلی نو حضور داشتند. والدین و دو برادر قربانی، تابوت این دختر دانشجو را در هواپیمای «ایر ایندیا» مشایعت می‌کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ پس از به جای آوردن آیین سوگواری در خانه‌ قربانی، پیکر وی در محل سوزاندن اجساد خاکستر شد. این قربانی در طول ۱۳ روزی که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد، سه بار مورد جراحی قرار گرفت. در این مدت خشمی توام با احساس شرم سراسر هند را فراگرفته بود. این دختر که دانشجوی پزشکی بود، در ۱۶ دسامبر پس از سوار شدن به یک اتوبوس غیردولتی مورد حمله‌ شش مسافر مست قرار می‌گیرد. این مردان، پسر همراه وی را به شدت کتک می‌زنند و یکی پس از دیگری به مدت یک ساعت به دختر تجاوز می‌کنند. در این کار، راننده هم با متجاوزان همدست بوده است. به گفته‌ مقام‌های بیمارستان، متجاوزان از میله‌ آهنی هم استفاده کرده‌اند. علیه این شش مرد متجاوز که در این میان دستگیر شده‌اند، کیفرخواست صادر شده و مجازات اعدام آنها را تهدید می‌کند.

گفته می‌شود، یکی از متجاوزان متواری است. پیش از آنکه دختر مجروح برای درمان به سنگاپور فرستاده شود، به پرسش‌های پلیس جنایی پاسخ داده است. اظهارات قربانی علیه متهمان به دادگاه ارائه خواهد شد. «بان کی‌مون»، دبیرکل سازمان ملل متحد، تاسف عمیق خود را از مرگ این زن قربانی تجاوز جنسی ابراز داشت. در بیانیه‌ای که شامگاه شنبه به وقت نیویورک از سوی دفتر دبیرکل سازمان ملل منتشر شد، آمده است: «خشونت علیه زنان نه هرگز پذیرفتنی‌ است، نه قابل بخشش است و نه می‌توان با آن مدارا کرد.» در دهلی نو، پایتخت هند، معترضان به خشونت علیه زنان بار دیگر مردم را به تظاهرات فراخوانده‌اند. مقام‌های پلیس گفته‌اند که محدوده‌ مقر دولت و «ایندیا گیت» و نیز ۱۰ ایستگاه مترو بار دیگر توسط نیروهای انتظامی مسدود شده‌اند.

دو میدان شهر برای برگزاری تجمعات اعتراضی در نظر گرفته شده است. براساس گزارش‌های رسمی پلیس، در دهلی‌نو در هر ۱۸ ساعت، یک تجاوز جنسی صورت می‌گیرد. کارشناسان معتقدند که شمار قربانیان بیش از این رقم است. درصد تجاوز‌های جنسی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ تا ۱۷ درصد افزایش یافته است. در کلانشهر دهلی‌نو شمار تجاوزهای جنسی در سال ۲۰۱۱ به ۵۷۲ رسیده بوده و این رقم در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۶۰۰ مورد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha