دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 63999
سلامت نیوز : نیویورک در سال ۲۰۱۲ شاهد پایین‌ترین تعداد قتل بوده و از این نظر رکورد زده است. مقام‌های مسئول اعلام کردند که ۴۱۴ قتل در این شهر در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاده است. این تعداد یک پنجم شمار قتل‌ها در سال ۲۰۱۱ و کمترین تعداد قتل از زمانی است که آمارگیری در این مورد در سال ۱۹۶۳ شروع شد. پلیس نیویورک در مجموع ۱۳۵۳ مورد تیراندازی را در سال ۲۰۱۲ ثبت کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ «ریموند کلی»، رئیس پلیس نیویورك گفته است که پلیس سالانه ۸ هزار اسلحه را مصادره می‌کند که یک سلاح از هر۱۰ اسلحه تفنگ دستی غیرقانونی است. تعداد قتل‌هایی که در فاصله دو دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰ در نیویورک صورت می‌گرفت، بسیار بالاتر بود. ۲۲۴۵ نفر در سال ۱۹۹۰ به قتل رسیدند؛ یعنی شش‌نفر در روز. در مقابل اما پلیس در نوامبر سال‌جاری یک روز بدون قتل را ثبت‌کرد. مقام‌های مسئول شهر نیویورک برای مقایسه به دیگر شهرهای آمریکا اشاره می‌کنند و می‌گویند که آنها بسیار ناامن‌تر هستند.

برای نمونه آمار قتل در «دیترویت» به نسبت جمعیت آن بسیار بالاتر از آمار قتل‌های نیویورک است و اگر قرار بود در نیویورک چنین نسبتی میان تعداد قتل و شمار ساکنان شهر برقرار باشد، آنگاه در نیویورک ۴۴۰۰ قتل در سال ۲۰۱۲ رخ داده بود. 14مورد از ۴۱۴ قتلی که برای سال ۲۰۱۲ در نیویورک ثبت شده، در سال‌های پیش از آن اتفاق افتاده‌اند. با این حال شمار موارد دزدی افزایش یافته است. بالا رفتن آمار دزدی در نیویورک مربوط به افزایش شمار سرقت آیفون و دیگر دستگا‌ه‌های کامپیوتری ساخت شرکت اپل بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha