چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 64

مدیر اجرایی طرح مبارزه با ایدز سازمان ملل در ایران گفت: طرح مبارزه با ایدز هم اکنون با همکاری دولت ، وزارت بهداشت و سازمان ملل در 40 زندان کشور اجرا می شود.

طرح مبارزه با ایدز در 40 زندان کشور اجرا می شود

دکتر محمد خواجه نوری در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: دفتر جهانی این سازمان با اختصاص اعتباراتی از صندوق جهانی درصدد است تا با اجرای طرح های خاص بیماری ایدز را کنترل و از شیوع این بیماری در زندانها بکاهد.

وی افزود: در همین راستا با همکاری دولت جمهوری اسلامی ایران طرح مبارزه با ایدز هم اکنون در 40 زندان کشور به اجرا درآمده که نتایج آن نیز موفقیت آمیز بوده است.

خواجه نوری خاطرنشان کرد: حمایت ها و هزینه هایی که صندوق جهانی مبارزه با ایدز در کشورهای مختلف ارائه می دهد توسط ارزیابان هیات های اعزامی بررسی می شوند و نتایج ارزیابی به مقامات بالا گزارش داده می شود تا اعتبارات تخصیصی به جا و به موقع هزینه شوند.

وی تصریح کرد: تلاش بر این است که این صندوق در مبارزه با ایدز اثرگذار باشد اما به هر صورت بیماری ایدز از جمله بیماری های صعب العلاح و پرهزینه است و تلاش های این صندوق در راستای کاهش آسیب های ناشی از بیماری ایدز است.

خواجه نوری یادآور شد: در فاز اول برنامه های این صندوق در ایران 7/ 5 میلیون دلار برای مدت زمان دو سال به اجرای طرح اختصاص داده شد و در فاز دوم این رقم به 16 میلیون دلار خواهد رسید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha