محقق ایرانی دانشگاه "تولان" آمریکا مدعی شد استفاده از عصاره کاکائو در خمیردندان جایگزین طبیعی و موثری برای فلوراید در حفاظت از مینای دندان‌ها محسوب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، آرمان صادق پور محقق ایرانی و داوطلب دوره دکتری دانشگاه "تولان" آمریکا با انجام تحقیقاتی در این زمینه گفت: تحقیقات من نشان داده است که عصاره کااکائو حتی موثرتر از فلوراید در مقابله با حفره های دندانی است.

عصاره کاکائو که درحقیقت پودر کریستالی سفیدرنگی است که ساختار شیمیایی مشابه با کافئین دارد، به استحکام مینای دندان کمک کرده و استفاده کنندگان را کمتر در معرض پوسیدگی های دندانی قرار می دهد.

صادق پور افزود : ثابت شده است که عصاره کاکائو برای مدل مینا موثر بوده اما حدود 2 تا 4 سال دیگر زمان لازم است تا این محصول برای استفاده های انسانی مورد تایید قرار گیرد.

 با این حال این محقق ایرانی اخیرا نمونه پیش تولید و آزمایشگاهی خمیردندان ترکیب شده با عصاره کاکائو را تولید کرده و در قالب پایان نامه دکتری خود نیز به مقایسه گام به گام تاثیر آن با فلوراید بر مینای دندان انسان می پردازد.

بر اساس اعلام دانشگاه "تولان" گروه تحقیقاتی صادق پور شامل دانشگاه "تولان"، دانشگاه "نیواورلئان" و مدرسه دندانپزشکی دانشگاه دولتی "لوئیزیانا" است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha