دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 64012

در حال حاضر این دو عنصر در بعضی از انواع گوشی‌های موبایل وجود دارد و می‌توان گفت كه این گوشی‌های همراه هم حساسیت‌زا هستند. خشکی و خارش روی چانه، گونه‌ها و حتی گوش‌ها از علائم این نوع حساسیت هستند.

سلامت نیوز : تا به حال پیش آمده كه به زیورآلات بدل یا لوازم آرایشی حساسیت داشته باشید؟ این حساسیت‌ها خود را به شكل قرمزی پوست،‌ جای گزیدگی،‌ كهیر، ‌خارش و... نشان می‌دهند. تحقیقات اخیر نشان داده كه علت این حساسیت‌ها وجود دو عنصر كبالت و نیكل در این محصولات است. در حال حاضر این دو عنصر در بعضی از انواع گوشی‌های موبایل وجود دارد و می‌توان گفت كه این گوشی‌های همراه هم حساسیت‌زا هستند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ خشکی و خارش روی چانه، گونه‌ها و حتی گوش‌ها  از علائم این نوع حساسیت هستند. در بدنه گوشی‌هایی مانند آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی اثری از این دو عنصر و خاصیت حساسیت‌زایی‌شان دیده نمی‌شود. مهم این است كه این دو عنصر در بدنه گوشی شما وجود نداشته باشد اما باید گفت در بدنه بیشتر گوشی‌های Blackberry  و در گوشی‌های كشویی كه صفحه كلید دارند نیكل وجود دارد.

موبایل‌های حساسیت‌زا را بشناسید

 وجود این عنصر در صفحه كلید گوشی‌های تاشو باعث شده تا صفحه رویی را تعبیه كنند و میزان حساسیت را به حداقل برسانند. شاید گوشی موبایل‌تان را خیلی دوست داشته باشید و حساسیت‌تان شدید نباشد. در این صورت می‌توانید از قاب یا روكش‌های ضدحساسیتی كه روی قسمت تماسی با گوش را می‌گیرند، ‌استفاده كنید اما اگر حساسیت‌تان شدید است باید بی‌خیال گوشی‌تان شوید و به گوشی كم‌خطرتری عادت كنید. از بین این دو عنصر 91درصد تلفن‌های تاشو نیكل و حدود 52درصد‌ از آنها كبالت دارند. حالا با اعداد و ارقامی كه تحقیقات گفته است فكرش را بكنید كه 17درصد این حساسیت‌ها گریبان خانم‌ها را می‌گیرد و تنها 3درصد مردان با این مشكل روبه‌رو می‌شوند.

iPhone 4S

iPhone 3

بیخود نیست كه شركت اپل در تكنولوژی تغییر بزرگی ایجاد كرده است. این روزها تب داشتن آیفون همه‌گیر شده است و متقاضیان این گوشی‌های كم‌خطر و خوش‌دست هر روز بیشتر می‌شوند.

iPhone 4

Black  Berry Tourch

Motorola V950 Rugged Flip

Motorola Droid

Black Berry Curve

LG Flip VX 6100

Black  Berry Tour

Sony Ericsson Flip Z520a

این مدل گوشی‌ها بیشتر به درد كسانی می‌خورد كه زیاد رانندگی می‌كنند و كار با گوشی‌های لمسی برایشان سخت است. مهم‌ترین نكته این است كه با بستن گوشی تماس قطع می‌شود.

Black  Berry Bold

در تمام این گوشی‌ها بلك‌بری‌ها به عنوان گوشی‌های خطرناك یا كمی تا قسمتی خطرناك هستند. با اینكه این گوشی‌ها با صفحه كلیدهای منسجم و خوش‌دست پرطرفدار هستند اما حتما از اینكه در بدنه آنها از این دو عنصر استفاده نشده اطمینان پیدا كنید.

LG Flip CV 500

این مدل گوشی‌ها جزء نمونه‌های قدیمی گوشی‌های تاشو هستند. نمونه‌هایی كه آنتن دارند در حال حاضر طرفدار كمتری دارند.

LG Flip VX 4400

Motorola Flip E815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha