نایب رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس، با تاکید بر اینکه امروزه بیش از ۵۰ درصد ورودی زندان‌ها را مجرمان مواد مخدر تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: با توجه به مجازات‌های قانونی که برای مجرمان مواد مخدر درنظر گرفته شده، این دست از مجرمان باید زمان زیادی در زندان بمانند که این موضوع هم هزینه سنگینی را بر کشور تحمیل کرده و هم از وجود نیروی فعال جامعه می‌کاهد.

سلامت نیوز:   نایب رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس، با تاکید بر اینکه امروزه بیش از ۵۰ درصد ورودی زندان‌ها را مجرمان مواد مخدر تشکیل می‌دهند، ادامه داد: با توجه به مجازات‌های قانونی که برای مجرمان مواد مخدر درنظر گرفته شده، این دست از مجرمان باید زمان زیادی در زندان بمانند که این موضوع هم هزینه سنگینی را بر کشور تحمیل کرده و هم از وجود نیروی فعال جامعه می‌کاهد.

سید حمیدرضا طباطبائی‌نائینی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه عناوین جزایی در ایران دوبرابر دیگر کشورهاست، افزود: متاسفانه افزایش تعداد جرائم از نظر عناوین، منجر به افزایش آمار زندانیان شده است.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه امروزه بیش از ۵۰ درصد ورودی زندان‌ها را مجرمان مواد مخدر تشکیل می‌دهند، ادامه داد: با توجه به مجازات‌های قانونی که برای مجرمان مواد مخدر درنظر گرفته شده، این دست از مجرمان باید زمان زیادی در زندان بمانند که این موضوع هم هزینه سنگینی را بر کشور تحمیل کرده و هم از وجود نیروی فعال جامعه می‌کاهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه ورودی زندانیان مواد مخدر در کشور بسیار بالا است، تصریح کرد: از ۱۶۰۰ نفری که روزانه وارد زندان می‌شوند ۶۰ الی ۶۵ مورد مجرمان مرتبط با حوزه مواد مخدر هستند.

وی، مجازات‌های جایگزین زندان را نیاز به فراهم‌سازی زیرساخت‌ها خواند و تاکید کرد: باید با کم کردن عناوین جزایی، جرم انگاری را در کشور کاهش دهیم که بدون‌شک رسیدگی به این مهم از وظایف قوه قضاییه و مجلس است که باید با دقت هرچه تمام‌تر به این موضوع ورود پیدا کنند، به طور قطع با اجرایی شدن این موضوع شاهد کاهش حجم ورودی زندان‌ها می‌شویم.

طباطبائی‌نائینی، تصریح کرد: ضروری است اصلاحاتی در قانون انجام شود تا میزان عرضه و تقاضا به مواد مخدر کاهش یابد چراکه در این صورت می‌توانیم شاهد کاهش ورود مجرمان به زندان باشیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه به جهت افزایش تعداد زندانیان با فضای محدود زندان‌ها روبرو هستیم، گفت: در شرایط فعلی کشور ساخت زندان امری ضروری به نظر می‌رسد چراکه وضعیت نگهداری این افراد بسیار اسفناک است و کمبود زندان هزاران مشکل را به همراه می‌آورد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه جرایمی که در زندان اتفاق می‌افتد و مسایل بهداشتی از جمله مشکلاتی است  که زندان‌های کشور با آنها روبرو هستند، بر این اساس ضرورت دارد تا هم با اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از وقوع جرم و هم درنظرگرفتن مجازات‌های جایگزین زندان از حجم ورودی زندان‌ها بکاهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha