دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6402

بررسی ها نشان می دهد ، با توجه به اینکه درصد قابل ملاحظه ای از حجم بدن را آب تشکیل می دهد بنابراین کمبود آن در بدن منجر به عوارض کلیوی و حتی قلبی و مغزی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان دریافته اند ، بسیاری افراد تشنگی را تنها عامل نشان دهنده کمبود و نیاز بدن به آب می دانند و تا تشنه نشوند آب نمی نوشند در صورتیکه حتی در بسیاری موارد ممکن است با وجود نیاز بدن به آب و مایعات احساس تشنگی ایجاد نشود.

بر اساس این گزارش ، در برخی موارد ممکن است افراد به دلایل گوناگون و یا حتی عوارض ناشی از کهنسالی چندان تشنه نشوند اما باید برای تامین آب مورد نیاز بدن آب بنوشند.

در سنین کهنسالی آب موجود در بافتها کاهش می یابد و چنانچه این افراد در مقابل گرما قرار گرفته و فعالیت‌های زیادی انجادم دهند بیشتر درمعرض گرمازدگی و کاهش آب بدن قرار می گیرند. در ضمن کاهش آب بدن افراد سالمند موجب اختلال در کار کلیه و مغز و اعصاب این افراد می شود. به طوری که در موارد حاد امکان اختلال در تفکر و بروز فراموشی در این افراد وجود خواهد داشت.

همچنین ، از دیگر عوارض کمبود آب در افراد سالمند بالارفتن اوره و کرانین و افزایش تپش قلب و خطر سکته‌های قلبی می باشد.

کارشناسان به افراد سالمند توصیه می کنند ، حتی در صورت عدم تشنگی از آب و مایعات کافی استفاده کنند و از فعالیت بدنی شدید که موجب تعریق آنان می شود نیز پرهیز کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha