مشکلی که در خصوص دارو ها ی کمیاب و نایاب مطرح می شود عمدتا در داروهای وارداتی است و در داروهای تولید داخل مشکل عمده ای وجود ندارد .

دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، پیرامون کمبود و قیمت بالای داروهای جانبازان خصوصا جانبازان شیمیایی در گفتگو با مهر گفت: بحث قیمت داروهای جانبازان بر عهده بنیاد شهید است و وزارت بهداشت چندان نقشی در آن ندارد ولی این وزارتخانه تا اندازه ای که بتواند به این مرکز کمک می‌کند.

وی افزود: در زمینه تامین داروها این امر وظیفه ویژه ای است که مورد توجه معاونت غذا و دارو قرار دارد تا آن داروهایی که مورد نیاز جانبازان است با اولویت، تهیه و به دست آنان برسد و این عزیزان با مشکل خاصی روبرو نشوند .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز کم اطلاعی از میزان کمبود دارو در شرایط فعلی در کشور گفت : مشکلی که در خصوص داروهای کمیاب و نایاب مطرح می شود، عمدتا در داروهای وارداتی است و در داروهای تولید داخل مشکل عمده ای وجود ندارد.

دکتر لنکرانی افزود: وزارتخانه در تلاش است تا با پیش بینی نیاز سالیانه مصرف دارو در کشور سفارش ها را به موقع به شرکت های وارد کننده اقلام دارویی تحویل دهد تا دیگر با مشکل کمبود دارو روبرو نشویم.

وی با بیا ن اینکه کمیته مخصوصی برای بررسی وضعیت دارو در کشور تعیین شده افزود : این کمیته هفته ای یک تا دو بار تشکیل جلسه می دهد تا با رصد دارویی در کشور از بروز مشکلات دارویی جلوگیری کند ، و مانع بروز تنش در بازار های دارویی کشور شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha