سلامت نیوز :تحقیقات جدید محققان حاکی است: افرادی که دچار حملات قلبی می‌شوند و تزریق خون به آنها صورت می‌گیرد؛ با خطر بیشتر مرگ و میر - نسبت به افرادی که دچار این حملات می‌شوند اما تزریق خون به آنها صورت نمی‌گیرد- روبه‌رو هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در این تحقیقات آمده است: داروهای ضد لخته شدن خون و پلاکت معمولاً برای درمان سندرم کرونری حاد (ACS) به کار می‌روند که همراه با حملات قلبی است.

با وجود موثر بودن داروهای ضد لخته شدن خون و پلاکت برای درمان حملات اما این داروها به نو به خود خطر خونریزی را افزایش می‌دهد که ممکن است این امر در نهایت به ابتلای بیمار به کم خونی منجر شود و ضرورت تزریق خون به وی را ایجاب کند.

تیم محققان به سرپرستی سوراف شاترزی از دانشگاه براون آمریکا اطلاعات 10 مطالعه انجام شده بین سالهای 1966 تا 2012 میلادی روی ۲۰۳ هزار و ۶۶۵ بیمار مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

این محققان دریافتند مجموع میانگین مرگ و میر در بیمارانی که به علت ابتلا به انفاکتوس عضله قلب myocardial infarction تزریق خون به آنها صورت گرفت، نسبت به بیمارانی که تزریق خون نداشتند، 8 درصد افزایش یافت.

محققان تاکید کردند نیاز به تحقیقات بیشتری است تا بدانیم که آیا مرگ و میر بیماران انفاکتوس عضله قلب در نتیجه انتقال خون به آنها یا ابتلا به کم خونی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha