سلامت نیوز : رسانه‌های محلی پاکستان اعلام کردند:‌ طی یک ماه اخیر 154 کودک در جنوب این کشور بر اثر ابتلا به سرخک جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ روز گذشته (یکشنبه) هفت کودک دیگر در استان جنوبی‌ "سند" بر اثر ابتلا به سرخک جان باختند و به این ترتیب شمار قربانیان سرخک در این استان طی 29 روز اخیر به 154 مورد رسیده است.

شبکه تلویزیونی محلی اردو زبان "دینا" در این رابطه اعلام کرد: پس از وقوع سیلاب چند ماه اخیر در این منطقه، از حدود یک ماه پیش مواردی از شیوع بیماری سرخک در نواحی شمالی این استان مشاهده شده که بیشتر کودکان دو تا 9 ساله را گرفتار و مبتلا کرده است.

مقامات بهداشتی این کشور اظهار داشتند که از ماه نوامبر سال 2012 تاکنون حدودا 120 کودک مبتلا به سرخک به بیمارستان‌های مختلف منتقل شده‌اند.

مقامات بهداشتی محلی نیز تاکید دارند که عامل اصلی شیوع گسترده این بیماری سوءتغذیه و البته شرایط غیر بهداشتی و نامطلوب در محیط زندگی این کودکان است. سرخک یک بیماری ویروسی فوق‌العاده مسری و واگیردار است که با واکسیناسیون مناسب قابل پیشگیری است اما اگر مورد بی‌توجهی و غفلت مسوولان بهداشتی قرار بگیرد می‌تواند به بیماری مرگبار تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha