دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 64039

سلامت نیوز : معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان درباره تبلیغاتی که برای مصرف سنگ نمک و نمک دریا صورت می‌گیرد، گفت: این نمک‌ها مواد مختلفی دارند که حتی ممکن است برای بدن خطرناک باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر پژمان بختیاری‌نیا در نشستی عنوان کرد: موادی مانند سرب و جیوه به میزان زیاد در این نمک‌ها وجود دارد که مصرف زیاد آنها موجب بیماری می‌شود. هر چند ممکن است کلسیم و منیزیم نیز داشته باشد.

وی تصریح کرد: مزه شور این نمک‌ها زیاد نیست و چون تصفیه‌ نشده است و همراه مواد ناخالص زیادی استفاده می‌شوند، حجم زیادی از آن در هر وعده مصرف می‌شود که این میزان نمک برای بدن مضر است و موجب آسیب می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: برخی در مورد این نمک‌ها می‌گویند که طبیعی هستند و برای بیماران فشار خونی مضر نیستند و مادران باردار نیز می‌توانند از آن استفاده کنند، در حالی که این نمک‌ها از جذب برخی مواد مفید در بدن جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: بهترین نمک، نمک تصفیه شده یددار است که دو فاکتور بسیار مهم بسته‌بندی مجاز و استاندارد در آن رعایت شده است. این نمک‌ها باید پروانه ساخت وزارت بهداشت را داشته باشد. ید نیز از مواد مغذی لازم برای بدن است که به دلیل کمبود ید در مواد غذایی، باید استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha