دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6404

تسهیلات ازدواج جوانان همزمان با روز جوان و ولایت حضرت علی اکبر (ع) از سوی وزارت کار و امور اجتماعی افزایش می یابد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل ازمهر، ستاد بزرگداشت روز دولت و جوانان اعلام کرد،  صندوق مهر امام رضا (ع) به مناسبت  روز دولت و جوانان ، سقف تسهیلات ازدواج را از 10 میلیون ریال به 16 میلیون ریال افزایش داد. همچنین تسهیلات ازدواج این صندوق به تمامی  زوج های جوان در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه پرداخت خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، طی یک سال فعالیت صندوق مهر رضا (ع)، 622 هزار و 87 فقره تسهیلات ازدواج به زوج ها پرداخت شده و به تازگی این صندوق، پایگاه اطلاع رسانی به منظور ثبت نامغیر حضوری زوج های جوان راه اندازی کرده است.

همچنین وزارت کار و امور اجتماعی به منظور شناسایی و معرفی جوانان جویای کار به صندوق مهر رضا (ع) با 22 سازمان حمایتی و تخصصی تفاهم نامه منعقد کرده و اعتباراتی برای راه اندازی دفاتر کاریابی و مشاوره شغلی به آنها اختصاص داده است.

از سوی دیگر طرح توسعه اشتغال روستایی با نگاه عدم تمرکز و واگذاری امور اجرایی به استان ها به منظور کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار طراحی شده و تعداد 79 هزار  و 484 نفر از دختران و 95 هزار و 377 نفر از پسران توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سالجاری آموزش دیده اند.

شاین ذکر است ، وزارت کار وامور اجتماعی به منظور مشارکت جوانان در فعالیتهای این سازمان از طرحهای پیشنهادی آنها در بنگاه های کار آفرین حمایت می کند. همچنین در هفته جوان باشگاه مجازی کار به منظور ساماندهی اشتغال ایجاد شده و مقدمات طرح توسعه روستایی برای ایجاد اشتغال جوانان روستایی تهیه می شود.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha