سلامت نیوز : بعد از گذشت 26 روز از حادثه آتش‌سوزی در مدرسه شین آباد پیرانشهر، شش تن از دانش‌آموزان بستری شده در بیمارستان سینای تبریز، برای ادامه درمان، صبح امروز به بیمارستان اصفهان منتقل شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بعد از فوت سیران یگانه و سارینا رسولی‌زاده و اعزام سه نفر از مصدومان به بیمارستان سوختگی مشهد، 13 مصدوم در بیمارستان سینای تبریز باقی مانده‌ بودند که یکی از آنها به زودی مرخص و بقیه نیز که میزان سوختگی آنها حدود 40 درصد است، به صورت تیم های جداگانه به بیمارستان‌های تهران، اصفهان و شیراز منتقل می‌شوند.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، یادآور شده بود که سن کم و بنیه ضعیف این دانش آموزان، عملیات درمانی را با مشکل مواجه کرده است.

رسول خضری در پاسخ به این که علت اعزام برخی از این حادثه‌دیدگان به دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر چیست و اگر در رابطه با درمان آن‌ها مشکلی وجود دارد چرا تاکنون اقدامی انجام نشده است؟ ضمن تقدیر از عملکرد بسیار مناسب بیمارستان سینای تبریز بعنوان قطب درمان سوختگی در شمال غرب کشور، متذکر شده بود: به علت فشار بالایی که بر روی تیم پزشکی تبریز وجود دارد، تصمیم بر آن شد که تعدادی از دانش‌آموزان به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شیراز، اصفهان و مشهد اعزام شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 13 نفر از این حادثه دیدگان در بیمارستان سینای تبریز بستری هستند، اظهار کرده بود:‌ مطمئنا اگر هر یک از دانشگاه‌ها تمرکز خود را بر روی درمان سه تا چهار نفر بگذارند، نتیجه بهتری در درمان آنها عاید ما خواهد شد.

خضری با بیان اینکه تخت‌ها و تمامی امکانات در بیمارستان‌هایی که قرار است حادثه دیدگان به آن‌جا اعزام شوند از روز سه‌شنبه هفته گذشته، رزرو شده است، گفته بود: با تایید پزشک، انتقال دانش‌آموزان فقط از طریق هواپیما صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرده بود: شش نفر از دانش‌آموزان این حادثه از ناحیه ریه دچار آسیب شده‌اند که متاسفانه تاکنون 2 نفر از آنان فوت کرده‌اند و ما تمامی تلاش خود را برای بهبودی دیگر حادثه دیدگان به کار می‌بریم و امیدواریم در این راستا دیگر شاهد از دست رفتن این عزیزان نباشیم.

در پی وقوع آتش سوزی در کلاس درس یکی از دبستانهای دخترانه روستای شین‌آباد پیرانشهر آذربایجان غربی در 15 آذر، منجر به مصدومیت 33 دانش آموز شده بود که طی آن 17 دانش‌آموز به بیمارستان سینای تبریز منتقل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha