سلامت نیوز : برای کاهش بیماری‌های دهان و دندان در زنان یائسه باید هر گونه بیماری در این افراد درمان شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر ندا رسایی مسئول واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان گفت: با افزایش امید به زندگی در جامعه، نیمی از دوره زندگی زنان در دوران یائسگی می‌گذرد و به همین دلیل نیاز است که در این دوران مراقب سلامت خود باشند.

وی افزود: کاهش هورمون‌های زنان در دوران یائسگی موجب نازک شدن مخاط دهان، ‌سوزش دهان در اثر کاهش بزاق، تحلیل لثه و تحلیل استخوان حمایت‌کننده دندان می‌شود و به همین دلیل ممکن است لثه‌ها زود خون‌ریزی کنند.

دکتر رسایی تصریح کرد: برای حل این مشکل باید از مسواک‌های " خیلی نرم" استفاده شود و خمیر دندان مورد استفاده نیز نباید ترکیبات سفید کننده داشته باشد. دهان شویه‌ها نیز نباید الکل داشته باشند و یا این که دارای الکل خیلی کمی باشند.

مسئول واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان گفت: این افراد از داروهای مختلفی استفاده می‌کنند که موجب خشکی دهان می‌شود و خشکی دهان نیز از عواملی است که پوسیدگی دندان را تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: ‌مشکلات لثه که پیش از دوران یائسگی درمان نشده‌اند، موجب تحلیل لثه شده و به همین دلیل ریشه دندان در این افراد دیده می‌شود که ریشه دندان نیز به شدت مستعد پوسیدگی است.

دکتر رسایی عنوان کرد: زنان یائسه باید از مکمل‌های هورمون‌ استفاده کنند و کلسیم نیز باید استفاده شود. در کنار اینها باید از دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید هم استفاده شود. این افراد باید به خطر سرطان‌های دهان نیز توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha