سلامت نیوز : همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی 27 و 28 دی ماه جاری در تالار امام مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر پیمان حداد، دبیرعلمی همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی گفت: هدف از برگزاری این همایش پیشبرد امر درمان سرطان و بهبود کیفیت درمانهای مختلف علم آنکولوژی و رادیوتراپی در کشور است.

وی ادامه داد: در این همایش چهار محور سرطان پستان، سرطان پروستات، سرطان انتهای روده بزرگ در جلسات مستقل برگزار می شود و در کنار آن نیز سمپوزیوم اقماری درمان سرطان پروستات مقاوم به هورمون درمانی و سمپوزیوم تومورهای مغزی ارایه می شود و همچنین همایش پرستاری کلینیکال آنکولوژی نیز در جنب این همایش برگزار می شود.

دبیر علمی همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی با اشاره به اینکه سارکوما سرطانهای عضلات، بافتهای هم بندی و استخوان را شامل می شود که درمان آن از پیچیدگی‌ها و ظرافتهای خاصی برخوردار است، افزود: این نوع سرطان خیلی شایع نیست ولی به دلیل اینکه در نقاط مختلف بدن بروز می کند درمانهای شناخته شده‌ای نیز ندارد و براکی تراپی که رادیوتراپی با کاشت مواد رادیو اکتیو در بافت درگیر است یکی از درمانهای سارکوما محسوب می شود.

دبیرعلمی این همایش با بیان اینکه سرطان پروستات یکی از چهار سرطان شایع است که با بالا رفتن سن مردان میزان بروز آن نیز افزایش می‌یابد، اظهار کرد: در موارد خاصی که سرطان پروستات با ریسک پایین و در افراد با سن بالا بروز می کند می‌توان بیمار را تحت نظر قرار داشت و نیاز به درمانهای خاص وجود ندارد ولی درموارد پیشرفته نیاز به هورمون درمانی و در برخی موارد نیز شیمی درمانی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha