معاون سازمان بهزیستی گفت: بهزیستی پیشنهاد کرده در لایحه حمایت از خانواده مواردی مانند اجباری شدن آزمایش ژنتیک و ایجاد مراکز مشاوره به این سازمان ، اضافه شود.

سید مهدی سید محمدی در گفتگو با مهر در خصوص لایحه حمایت از خانواده ، افزود: لایحه پیشنهادی قوه قضائیه خوب و قابل دفاع است و فقط برای بالا بردن افزایش کارایی ، بهزیستی پیشنهاد 3 تغییر را در آن مطرح کرده است که امیدواریم توسط نمایندگان مجلس رای آورد.

وی ادامه داد: در فصل دو این لایحه قوه قضائیه ملزم شده به منظور کاهش طلاق ظرف مدت 3 سال اقدام به راه اندازی مراکز مشاوره در دادگاهها کند. اما با توجه به اینکه بهزیستی از سال 79 تا کنون 100 مرکز مشاوره دایر کرده به همین دلیل درخواست کرده ایم براساس امکانات و سابقه ، این کار برعهده ما گذاشته شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد : در صورت واگذاری ایجاد کردن مراکز مشاوره به بهزیستی از موازی کاری نیز جلوگیری خواهد شد .

سید محمدی گفت: مورد بعدی ، الزامی شدن آزمایشات ژنتیک است .چنانچه بودجه ای برای این کار در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد ، باعث کاهش معلولیتها درکشور می شود .

وی به مشاوره قبل از ازدواج اشاره کرد و افزود: بهزیستی درخواست کرده که آموزش مهارتهای زندگی و مشاوره قبل از ازدواج اجباری برعهده این سازمان قرار داده شود .

وی تصریح کرد: پیشنهادات ارائه شده را بصورت مکتوب و شفاهی در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده ایم و امیدواریم مورد موافقت و تصویب قرار گیرد .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha