سلامت نیوز :براساس یک تحقیق موسسه «گالوپ»، شهروندان کشور بسیار توسعه یافته سنگاپور خود را بدبخت ترین مردم روی زمین می شمارند. مردم کشور جنگ زده افغانستان در درجه به مراتب بهتر از سنگاپور قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رادیو سلامت  موسسه تحقیقاتی «گالوپ» این تحقیق را تحت عنوان «احساسات مثبت» در سراسر جهان انجام داده است. با آنکه افغان ها و عراقی ها در اثر جنگ های طولانی آسیب دیده اند، اما مردم این دو کشور خود را خوشبخت تر از مردم سنگاپور احساس می کنند.

این تحقیق در ۱۴۸ کشور جهان صورت گرفته است و در آن تلاش شده از طریق پاسخ گرفتن به پنج سوال، وضع روانی مردمان مختلف ارزیابی گردد. به گونه نمونه، سوال ها چنین اند: «آیا دیروز لبخند زده ای و یا خنده کرده ای؟»، «آیا دیروز تمام روز با تو به احترام رفتار شده است؟.

دولت سنگاپور که از نظر توزیع سرانه تولیدات ناخالص داخلی در سطح جهانی مقام پنجم را دارد، در پایین ترین سطح خوشبختی قرار دارد و تنها ۴۶ درصد از شهروندان این کشور به این سوال ها جواب “مثبت” داده اند.

این تحقیق نشان می دهد که سنگاپوری ها کمتر از ارمنی ها احساس آرامش می کنند و از زندگی لذت می برند. ارمنی ها نیز در پایین لیست و در مقام دوم قرار دارند. پس از آنها عراقی ها اند که در پایین لیست در مقام سوم قرار دارند.

مردم افغانستان با آن که بیش از ۳۰ سال است جنگ را تجربه می کنند. بنابراین در بین ۱۴۸ کشور جهان، افغانستان مقام ۱۳۶ را دارد. بدین ترتیب افغان ها نسبت به مردم صربستان که ۵۲ درصد آن ها به سوال ها پاسخ مثبت داده اند، بیشتر احساس خوشبختی می کنند.

مردم امریکای لاتین نسبت به سایر نقاط جهان بیشتر احساس خوشبختی می کنند. خوشبخت ترین کشور در جمع کشورهای امریکای لاتین، پانامه می باشد که ۸۵ درصد مردم آن به سوال های موسسه “گالوپ” پاسخ مثبت داده اند. هشت خوشبخت ترین کشورهای جهان در امریکای لاتین و حوزه کاراییب قرار دارند.

پس از پاناما، پاراگوئه و السالوادور در صدر فهرست قرار دارند. همچنان تایلند با ۸۳ درصد پاسخ مثبت به سوال ها و فلیپین با ۸۲ درصد، در مقام های بعدی قرار دارند.

در کشور آلمان با همه رفاه اجتماعی و قدرت اقتصادی اش، ۷۴ درصد مردم به سوال ها پاسخ مثبت داده اند. این در حالی است که مردم کشور مالی واقع در افریقای غربی که درگیر کودتا، جنگ داخلی و آشوب است، بیشتر از آلمانی ها (۷۷ درصد) احساس خوشبختی می کنند. همین دیروز ملل متحد مداخله نظامی افریقایی ها در مالی را تصویب کرد.

نتیجه تحقیق این گفته را به اثبات می رساند که «رفاه و درآمد زیاد ، الزاماً موجب سعادت و خوشبختی بیشتر نمی گردد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha