سلامت نیوز : رئیس انجمن فیزیوتراپی استان تهران گفت: هر راهی را که به نظرمان لازم باشد پیش می‌گیریم تا بتوانیم حق قانونی و طبیعیمان را بگیریم و از حقمان کوتاه نخواهیم آمد.

محمد رسولی درگفت‌وگو با ایلنا درمورد نتیجه اعتراضات کار‌شناسان فیزیوتراپ نسبت به عدم پذیرش آن‌ها برای شرکت در آزمون دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی (DPT) گفت: هنوزنتیجه‌ای حاصل نشده است این درحالی است که مصوبه پذیرش دانشجوی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی از مقطع کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد امضا دکتر لنکرانی و دکتر وحید دستجردی را دارد.

وی با اشاره به اینکه از حق کار‌شناسان فیزیوتراپ کوتاه نخواهیم آمد، افزود: هر راهی را که به نظرمان لازم باشد پیش می گیریم تا بتوانیم حق قانونی و طبیعیمان را بگیریم.

رئیس انجمن فیزیوتراپی استان تهران تصریح کرد: کار‌شناسان فیزیوتراپ سال‌ها خدمات خود را به خوبی به ویژه در زمان جنگ ارائه داده‌اند ازهمین رو استحقاق آن را دارند که به مدارج بالا‌تر ارتقا پیدا کنند.

رسولی با بیان اینکه نمی‌توانند جلوی دستیابی به علم را بگیرند، افزود: علم باید در اختیار کار‌شناسان فیزیوتراپی قرار بگیرد و شرایط حضور آن‌ها در آزمون دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی فراهم شود تا خدمات فیزیوتراپی به صورت کامل‌تر به مردم ارائه شود.

وی با طرح این پرسش که نمی‌دانم کدام سیستم مانع ازاجرای این مصوبه قانونی می‌شود، گفت: به اعتقاد بنده اگراین مصوبه اجرایی نشود، این مردم هستند که متضرر می‌شوند و مسئولان باید این حق را برای مردم قائل شوند.

رسولی با بیان اینکه تمام مراحل قانونی را برای رسیدن به حق قانونی‌مان طی خواهیم کرد، افزود: اگر شرایط ایجاب کند و لازم باشد تجمع دیگری را خواهیم داشت و یا اینکه راه‌های قضایی را پی می‌گیریم.

رئیس انجمن فیزیوتراپی استان تهران خاطرنشان کرد: البته امیدواریم سرپرست فعلی وزارت بهداشت خواسته کار‌شناسان فیزیوتراپ را محقق کند و مجری صحیح این مصوبه قانونی باشند.

وی از بی‌تفاوتی مسئولان وزارت بهداشت از برگزاری تجمع در مقابل این وزارتخانه انتقاد کرد و افزود: بزرگ‌ترین توهینی که مسئولان وزارت بهداشت به جامعه فیزیوتراپی در روز تجمع داشتند این بود که آقای محققی معاون آموزشی وزیر بهداشت با اینکه در ساختمان وزارتخانه حضور داشت اما ازطبقه ۱۳پایین نیامد تا با معترضان صحبت کند و دلیل تجمع آن‌ها راجویا شود و یا اینکه با حضور خود دربین آن‌ها آرامشی ایجاد کند که این اصلا زیبنده نبود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی استان تهران خاطرنشان کرد افزود: اصلا شایسته نیست که یک مقام مسئول نسبت به خواسته تجمع کنندگان بی‌تفاوت باشد.

رسولی ادامه داد: از همه بد‌تر اظهارات دکتر رضاییان دبیر شورای علوم پایه وزارت بهداشت است که به گفته او پذیرش ۱۵ نفر از مقطع کار‌شناسی ارشد در آزمون دکترای رشته فیزیوتراپی آزمایشی است که این برای ما قابل قبول نیست و شبهه ایجاد می‌کند.

وی با تاکید براینکه به نظر می‌رسد عده‌ای برای شرکت کار‌شناسان فیزیوتراپ در آزمون دکترای رشته فیزیوتراپی مزاحمت و اختلال ایجادمی کنند، افزود: باید گروهی باشند که از ارتقا کار‌شناسان فیزیوتراپی احساس خطر می‌کنند که نکند نانشان آجر شود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی استان تهران افزود: برای جلوگیری ازمتضرر شدن و رسیدن به اهداف خود این انگ و تهمت را می‌زنند که کار‌شناسان فیزیوتراپی صلاحیت و توان لازم را ندارند در حالی که آن‌ها به خوبی توانسته‌اند از عهده وظایف خود بربیایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha