سلامت نیوز : دفتر امور پژوهشی و نشر منابع علمی سازمان اسامی۱۰ استان بر‌تر پژوهشی در سال ۱۳۹۰ را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ بر اساس ارزیابی انجام شده استان‌های فارس، مرکزی، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، اصفهان، مازندران، تهران، خوزستان و کرمان به ترتیب رتبه‌های اول تا دهم را کسب کرده‌اند.

تعداد پایان‌نامه‌های بررسی شده، تعداد پایان‌نامه‌های مصوب، تعداد کل طرح‌های پژوهشی ارائه شده در سال، مقالات پژوهشی چاپ شده در مجلات داخلی و خارجی حاصله از طرح‌های پژوهشی استان، پایان‌نامه‌های خاتمه یافته و... از جمله ملاک‌های ارزیابی برای انتخاب استان‌های بر‌تر در حوزه پژوهش بوده‌است.

یادآور می‌شود سازمان پزشکی قانونی کشور آماده هرگونه همکاری پژوهشی با مراکز علمی و دانشگاهی در تمامی زمینه‌های مرتبط با فعالیت ‌های سازمان است، این همکاری در خصوص تحقیقات منطبق بر اولویت‌های پژوهشی سازمان، شامل حمایت‌های مالی نیز خواهد شد.

عمده تحقیقات مشترک با پزشکی قانونی در پنج حوزه تخصصی شامل معاینات بالینی و روان‌پزشکی، کالبدگشایی و علوم تشریح، آزمایشگاه و پاراکلینیک، اخلاق، حقوق و قصور و اخلاق پزشکی است که کمیته‌های پژوهشی سازمان با عناوین مشابه آن‌ها ایجاد شده و در حال فعالیت هستند.

سازمان پزشکی قانونی کشور علاوه بر همکاری بدون محدودیت با طرح‌های پژوهشی حائز شرایط، امکان چاپ مقالات تهیه شده را پس از طی مراحل ارزیابی در مجله علمی پزشکی قانونی که دارای رتبه علمی – پژوهشی از کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور است، دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha