سلامت نیوز :  رئیس بیمارستان فارابی با بیشترین آمار عمل جراحی قوز قرنیه با استفاده از حلقه‌های داخل قرنیه در دنیا موفق به دریافت جایزه Innovation Award از کشور اتریش شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمود جباروند رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی در این زمینه اظهار داشت: قوز قرنیه یک بیماری ارثی است که معمولاً در دهه سنین نوجوانی آغاز و در سنین 17 تا 18 سالگی شدت می یابد. این اختلال دوطرفه است ولی در یک چشم بیشتر است. در صورتی که این بیماری خفیف باشد، با گذشت زمان متوقف شده که به نام قوز قرنیه فریز شده مشهور است.

وی افزود: بیماران مبتلا به قوز قرنیه به دلیل تغییرات انحنای قرنیه دچار آستیگماتیسم نامنظم شدید و نزدیک بینی بالا شده و در اثر این پدیده مبتلا به اعوجاج های نوری می شوند که اینها باعث افت کمی و کیفی دید چشم، خصوصاً در تاریکی و به هنگام شب می شود.

رئیس بیمارستان فارابی تصریح کرد: پیش از این، در حدود 4 تا 5 سال پیش، بیشتر این بیماران تحت عمل جراحی پیوند قرنیه قرار می گرفتند ولی با وارد شدن این حلقه های داخل قرنیه و جایگذاری آنها، استحکام قرنیه بیشتر شده و باعث کاهش میزان آستیگماتیسم، نزدیک بینی و اعوجاج های نوری شده و در نتیجه بینایی بیمار از نظر کمی و کیفی بسیار بهتر شده و فعالیت های اجتماعی به حالت طبیعی برمی گردد.

وی ادامه داد: از سویی جایگذاری این لنزها، علاوه بر اصلاح موارد فوق الذکر از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و نهایتاً نیاز به پیوند قرنیه را از بافت انسانی برطرف می کند.

Innovation Award جایزه ای است که از Dioptex ، شرکت اتریشی سازنده حلقه های داخل قرنیه اخیراً به دکتر جباروند رئیس بیمارستان فارابی اهدا شده است. رینگهای داخل قرنیه در درمان قوز قرنیه بکار می روند و در این میان دکتر جباروند با انجام بیش از 400 عمل جراحی قوز قرنیه بیشترین آمار این عمل را در دنیا به خود اختصاص داده است.

پذیرش چهار مقاله برای چاپ در مجلات معتبر امریکایی و همچنین پذیرش 6 مقاله در زمینه بیماریهای نازک شونده قرنیه برای ارائه در کنگره ASRC امریکا، از دستاوردهای مهم این عضو هیئت علمی دانشگاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha