دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 64081

میگو مقدار قابل توجهى املاح ضرورى به خصوص فسفر و آهن دارد که بویژه براى کودکان در حال رشد و زنان باردار بسیار مفید است.

میگو از لخته شدن خون پیشگیری می كند
سلامت نیوز : كارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی یزد با اشاره به اینكه میگو یک منبع پروتئین دریایى است  افزود: میگو از نظر مقایسه‏اى نسبت به سایر غذاهایى که پروتئین زیادى دارند مانند گوشت ماهى و گروه ماکیان کالرى کمترى است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ علی اكبر كمالی با اشاره به كیفیت بالای  پروتئین و اسید آمینه‏هاى لازم موجود در میگو گفت: پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایى به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتى هضم مى‏شود.

وی عنوان كرد: افراد مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند، غذاى حاوى میگو گزینه مناسبى براى تأمین پروتئین روزانه آنها است.

این كارشناس صنایع غذایی با بیان این كه در میگو میزان اسید چرب اشباع که براى سلامتى مضر است، صفر است که مى‏تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند، عنوان داشت: میگو مقدار قابل توجهى املاح ضرورى به خصوص فسفر و آهن دارد که بویژه براى کودکان در حال رشد و زنان باردار بسیار مفید است.

این كارشناس با بیان این كه میگو داراى مقدار كمی چربی است، گفت: اسیدهاى چرب امگا۳ که از دسته‏هاى چرب غیراشباع بوده و براى سلامتى مفید هستند در میگو به وفور یافت مى‏شود. این دسته از اسیدهاى چرب مى‏توانند در کاهش خطر بیمارى‏هاى قلبى مؤثر واقع شوند. اسیدهاى چرب امگا۳ همچنین اجزاى ضرورى براى غشاى سلول مغز و بافت چشم است.

وی بیان كرد: میگو منبع غنى از ویتامین‏هاى ‏A، B۶، ۱۲B، C، D، E و املاحى چون کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روى، مس، منگنز و سلنیم است. همچنین کلسیم، روى، آهن، منیزیم و فسفر موجود در میگو نسبت به سایر آبزیان بیشتر است.

این كارشناس صنایع غذایی متذكر شد: میگو به دلیل داشتن اسیدهاى چرب امگا۳ به کنترل التهاب و پیشگیرى از لخته شدن خون کمک مى‏کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha