سلامت نیوز : کاظم ندافی در گفت‌وگو با فارس، افزود: بر اساس شاخصهای حوزه سلامت شاخص آلودگی هوا عددی بین 0 تا 350 است، اگر این شاخص تا مرز 100 باشد هوا سالم است، این شاخص در فاصله 100 تا 200 هوای ناسالم را نشان می‌دهد، شاخص 200 تا 300 هوا خیلی ناسالم و اگر این شاخص بالای 300 باشد وضعیت خطرناک است.

وی گفت: شاخصهایی که شهرداری یا استانداری با عنواینی مانند اضطرار یا هشدار اعلام می‌کنند کاربرد اداری دارد و برای اقداماتی است که در زمینه محدودیت تردد مانند زوج و فرد یا تعطیل ادارات، برای سازمانها و مراکز اداری معنا دارد اما شاخصهای وزارت بهداشت از نظر سلامت سطح بندی شده و متفاوت است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: بر این اساس اکنون متوسط شاخص آ‌لودگی هوا در شهر تهران 180 و میزان حداکثری آن در این شهر 199 و در مرز هوای خیلی ناسالم است و مهمترین آلاینده هوا در این شرایط ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون یا PM2.5 است.

وی گفت: در این شرایط انتشار افزایش مورد مرگ بیماران قلبی و ریوی پیش بینی می‌شود. مردم و به خصوص سالمندان،کودکان، بیماران و زنان باردار باید تا جای ممکن در خانه بمانند و از هر گونه تردد در شهر و فعالیت فیزیکی حتی در خانه اجتناب کنند.

وی اضافه کرد: تمام بازیهای ورزشی باید لغو شود، حتی تماشای بازیهای ورزشی در فضای باز نیز خطرناک است. در عین حال به مردم اکیداً توصیه می‌کنیم از مصرف میوه و سبزی که حاوی مواد آنتی اکسیدان است، در این روزها غافل نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha