سلامت نیوز : رضا سعیدی ‌امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس در مشهد اظهار کرد: این اعتبار باید توسط وزارت رفاه تامین شود تا بیمه‌ها با پزشکان قرارداد ببندند و برنامه پزشک خانواده اجرایی شود.

وی در ارتباط با ثبت نام مردم در برنامه پزشک خانواده تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در برنامه پزشک خانواده نام‌نویسی کرده‌اند که روند نام‌نویسی آنها در حال افزایش است.

رئیس مرکز بهداشت خراسان ‌رضوی با بیان اینکه ثبت نام پزشکان نیز در برنامه پزشک خانواده به خوبی پیش می‌رود اظهار کرد: برای زیر پوشش بردن جمعیت استان خراسان ‌رضوی حدود یک هزار و 600 پزشک نیاز داریم و در حال حاضر 2 هزار پزشک در این برنامه ثبت نام کرده‌اند.

سعیدی ادامه داد: همچنین حدود 3 هزار پرستار و ماما نیز برای شرکت در برنامه پزشک خانواده در استان خراسان‌رضوی ثبت نام کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تغییر وزیر بهداشت در روند اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده تاثیری ندارد متذکر شد: تمام قسمت‌هایی که در اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده بر عهده وزارت بهداشت بوده انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با اقداماتی که برای اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده برعهده وزارت بهداشت است بیان کرد: ثبت نام مردمی، ثبت نام پزشکان، فراهمم کردن زیرساخت‌های کامپیوتری و اینترنتی، قرارداد با مخابرات و ایجاد مرکز تماس، خبررسانی و تبلیغات از جمله وظایفی است که برعهده وزارت بهداشت بوده و تماماً اجرایی شده است.

سعیدی با یادآوری اینکه ثبت‌نام مردم در برنامه پزشک خانواده اجباری نیست تاکید کرد: حداقل زیرساخت‌ها برای اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده در کشور موجود است.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده باید وزارت تعاون وارد کار شود و بیمه‌ها با در اختیار قرار دادن اعتبارات قراردادها را با پزشکان ببندند.

سعیدی تاکید کرد: ولی در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی بیمه‌ها نمی‌توانند قراردادها را با پزشکان منعقد کنند.

رئیس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با اشاره به هزینه‌هایی که برنامه پزشک خانواده در سال‌های اول اجرا در بردارد خاطرنشان کرد: این برنامه در سال‌های اول اجرا به ویژه در سال اول به دلیل اینکه باید زیرساخت‌ها به وجود بیاید هزینه‌ زیادی در بردارد.

سعیدی اضافه کرد: ولی در سال‌های بعدی به ازای 4 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت زیر پوشش خراسان‌رضوی ماهانه حدود 20 میلیارد تومان برای ارائه خدمات اعتبار نیاز دارد.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که برنامه پزشک خانواده در سال‌های بعدی اجرا و بعد از جا افتادن در نظام سلامت سودآور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به وضعیت نا به سامان اقتصادی کشور اذعان کرد: در حال حاضر بیمه 2 میلیارد تومان پرداخت معوقه به مرکز بهداشت خراسان‌رضوی دارد و این در حالی است که معوقات بیمه‌ها به بیمارستان‌ها بسیار بالاتر از این ارقام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha