سلامت نیوز : سید محمود حسینی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در بیرجند اظهار کرد: از آنجایی که بیماران سرطانی بعد از تشخیص و عمل جراحی برای درمان، ماه‌ها نیازمند انجام رادیوتراپی و شیمی درمانی هستند و باید برای درمانشان مسافرت‌های مکرر و حتی چند ماهه به استان‌های مجاور داشته باشند.

وی ادامه داد: چون عملا این درمان‌های طولانی مدت هزینه‌های سنگینی شامل هزینه‌های سفر، محل اقامت و استراحت را علاوه بر هزینه‌های درمان به بیمار تحمیل می‌کند بیشتر بیماران از درمان منصرف شده یا ناقص درمان می‌شوند و در نهایت استیصال درد و رنج بیماری را تحمل و به انتظار مرگ می‌روند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی افزود: به این منظور مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی بر آن شد تا مرکزی به منظور درمان این بیماران احداث کند و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند زمینی به این امر اختصاص و عملیات اجرایی این مرکز از بهار سال گذشته توسط این مجمع آغاز شد.

حسینی، زیربنای مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی استان را 4 هزار و 700 متر مربع دانست و تصریح کرد: این مرکز در چهار بخش ایجاد می‌شود و هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی 43 درصدی برخوردار است.

وی اظهار کرد: از جمله قابلیت‌های این پروژه می‌توان به بخش تشخیص و درمان رادیوتراپی، بخش درمانی بستری 20 تختخوابی شیمی درمانی، بخش سلول درمانی و خدمات پشتیبانی اشاره کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه این مرکز از پر هزینه‌ترین پروژه‌های مجمع است، ادامه داد: در راستای اجرای آن یک دستگاه شتاب دهنده خطی توسط Low Energy دانشگاه علوم پزشکی به ارزش 8 میلیارد ریال خریداری شده و به بیرجند واگذار شده است.

حسینی با اشاره به اینکه برآورد هزینه احداث بنای مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی خراسان جنوبی 65 میلیارد ریال است، گفت: کمک‌های نقدی خیران و همیاران تاکنون مبلغی بالغ بر 14 میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: تا 25 مهر‌ماه سال جاری مبلغی بالغ بر 15 میلیارد و 641 میلیون ریال برای این پروژه هزینه شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی افزود: مبلغ وام‌های دریافتی به منظور اجرای این پروژه تاکنون بیش از 3 میلیارد و 80 میلیون ریال بوده است.

حسینی اضافه کرد: یک طبقه بودن و مجاورت آن با باغ اکبریه که ثبت جهانی است، از ویژگی‌های این مرکز به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha