سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 64109

كاهش تحرك بدنی، دوری از ورزش كردن، افزایش تعداد دفعات غذا خوردن در بیرون از خانه و بی‌خوابی‌های طولانی از عوامل اصلی چاق شدن مردان بعد از پدر شدن به شمار می‌رود. تمام این عوامل احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را به‌شدت افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز : مردان بعد از پدر شدن به‌طور متوسط 10 كیلوگرم وزن اضافه می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ كاهش تحرك بدنی، دوری از ورزش كردن، افزایش تعداد دفعات غذا خوردن در بیرون از خانه و بی‌خوابی‌های طولانی از عوامل اصلی چاق شدن مردان بعد از پدر شدن به شمار می‌رود. تمام این عوامل احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را به‌شدت افزایش می‌دهد. بزرگ‌ترین قاتل مردان در سراسر جهان بیماری قلبی است و زندگی مدرن امروزی  و چاقی آنها را بیشتر از گذشته به سمت این بیماری سوق می‌دهد.

تقریبا 06 درصد پدران اندام بدنی بدشكلی دارند و 04 درصد از آنها هرگز تلاشی برای كاهش وزن اضافه خود نمی‌كنند. داشتن مشغله زیاد و خستگی از مهم‌ترین عواملی است كه مردان را از داشتن تحرك بدنی باز می‌دارد. كمبود خواب باعث شده نزدیك به یك چهارم مردان در روزهای آخر هفته چرت بزنند و حتی یك بیستم از آنها دردستشویی محل كار خود این كار را انجام می‌دهند. افزایش فشار زندگی باعث شده یك پنجم مردان هنگام خواندن كتاب یا صحبت كردن با فرزندانشان به خواب بروند. افزایش فشار كاری، نداشتن وقت كافی و خوردن غذاهای ناسالم باعث شده وزن مردان امروزی نسبت به دهه‌های گذشته رشد چشمگیری پیدا كند.

البته این عوامل باعث نگرانی فرزندان هم شده است. آمارها نشان می‌دهد، از هر 01دختر یا پسر بین 81 تا 03سال، 3 نفر نگران سلامت پدر خود هستند و معتقدند پدرشان ممكن است به یك بیماری خطرناك دچار شود. 06  درصد از آنها معتقدند پدرشان تناسب بدنی ندارد و نیمی دیگر هم پدر خود را چاق می‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha